• Linda365

Vilken fisk är godast att panera och steka?

Ja, vilken färsk fisk tycker du är godast att panera och steka själv? Vill helst slippa en massa ben och så eftersom jag har 3 små knattar som ska äta.

• Svar på tråden Vilken fisk är godast att panera och steka?
  • Linda365

Rödspätta, ok. Är det lite ben i den?

• Lake

mmm rödspätta är gott och inga ben i den, hmm det har hänt någon gång att man har fått ett litet ben i den men det ska inte vara några ben i den, mumma, remuladsås vad gott det är till

• Mitka79

torsk såklart;)
    köp fryst i sånt där block o tina inte helt igenom utan skär i skivor o panera så blir det som fiskpinnar fast godare. inte ett enda ben heller.

eller om det ska va lite "finare" tina o panera i fileer.

• Mitka79

ah läste inte att den skulle va färsk. men tykker ändå torsk från fiskbilen då;)

• hustomte
    Mitka79 skrev 2008-04-02 14:33:44 följande:
    torsk såklart;)köp fryst i sånt där block o tina inte helt igenom utan skär i skivor o panera så blir det som fiskpinnar fast godare. inte ett enda ben heller.eller om det ska va lite "finare" tina o panera i fileer.
    Ät inte torsk! Håller ju på att bli utfiskad....
  • annca

Gösfiléer är också gott att steka, men jag håller nog ändå på rödspättafiléerna jag också!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • isisisis

Så gott som ALL fisk är god att steka och panera

Undviker särrskilt Torsk och tycker att fler borde göra det!

• vera82

Jag tycker det är svårt att panera torsk.Faller bara i bitar för mig men rödspätta går kanon.Gjorde det idag

• Hanah

Är inte rödspätta också med på "svarta listan", som man ej borde köpa??
    Annars är ju den helt klart godast!

v. 37
  • Linda365

Rödspätta verkar vara en storfavorit får testa det nästa gång. Jag åkte ner på stan och då hade dom färsk sejfilè på extrapris och det var jätte gott. Panerade i ägg och ströbröd och stekte i pannan med margarin. Hade kokt potatis och hemmagjorsd filsås till, barnen åt som tokar så det var en höjdare

• Magrat

Hajmal!
    Ganska tunna filéer, den ser nästan ut som en plattfisk (fast är inte det), fast i köttet och god.
    Testa dubbelpanering också.
    Först mjöl och kryddor, sen ägg, sist ströbröd. Låt paneringen torka 10-15 min innan du steker.

• Du Och Jaag

Att fritera fisk är super gott a, bara att panera o sen slänga ner i fritösen..

Svar på tråden Vilken fisk är godast att panera och steka?