• Loppi77

Tips mot hård mage?

Hej, min 7 månaders son är jätte hård i magen och måste kämpa jätte mycket för att kunna bajsa. Har provat mera olja i maten, plommonpure, linfröolja med omega tre men det funkar inte riktigt. Har någon något annat tips? tack

• Svar på tråden Tips mot hård mage?
  • Jesster

Lactulos på Apoteket

♥ v.25 ♥
  • Julutzi

messmör i vällingen!

Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108
  • Loppi77

Har dock inte messmör en konstig smak, att han kanske vägrar dricka sen vällingen pga av bismaken?

• Julutzi

kanske men det fungerade på min dotter.... jag körde med lactulos men det kan man bli jättegasig av, bara så du vet!

Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108
  • Trolltoka

rekomenderar också messmör i vällingen! Vi kör med ca 1tsk i vällingen varje kväll. Och sen dess har hon aldrig varit hård i magen och hon dricker vällingen med lika god min endå. Viktigast med messmör är rutin på det. Ha det vid samma tid ungefär varje dag :) Lycka till!

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • ninna29

Jag håller med Jesster det var det enda som funka på min flicka när hon var hård 10 ml körde jag med om dagen ett par veckor tills det blev bättre.
    Men jag vet inte om du ska börja med så mycket hör med BVC :)

• Precisvaknat

Vi sätter våran dotter på toa. Hon har varit lite hård i magne ända sen hon var liten och från början fick hon ligga på skötbordet och vi drog upp hennes ben men sen börja vi sätta henne på toa och det går hur bra som helst, nästan aldrig några problemn.
    Hoppas det löser sej.

• Ylva Li

Massera fotsulorna MEDSOLS. Måste vara medsols. Jag brukar köra vid varje amning att jag masserade först höger sen vänster hålfot medsols. Kanske fem minuter. Satte alltid fart på magen efter en dag eller två. Är det vrålakut finns det ju möjlighet att hjälpa bajset komma ut med temp eller ett minilax typ resulax. Men det skall man inte grejja med i onödan. Beroende på vad bebben äter nukan man ju även ge katrinplommonpuré, funkar alltid.

• Ylva Li

Förlåt, läste inte inlägget tillräckligt noga ang. puré, du hade ju redan testat. Kanske gav ni lite för lite???

• Loppi77

Ylva Li skrev 2008-03-31 17:57:09 följande:

Förlåt, läste inte inlägget tillräckligt noga ang. puré, du hade ju redan testat. Kanske gav ni lite för lite???
    Ja, det kan ju hända, han är inte så jätte förtjust i plommonpuren.. men ska testa messmör och om inte det går så köper jag lactulos.. tack för tipsen alla. :)
Svar på tråden Tips mot hård mage?