Gravid under nedreglering?
Jag har redan öppnat en tråd i ämnet i fråga men gör ett nytt försök..Är det fler som har lyckats bli gravida under nedreglering?Undrar hur det har gått för er?
Jag har redan öppnat en tråd i ämnet i fråga men gör ett nytt försök..Är det fler som har lyckats bli gravida under nedreglering?Undrar hur det har gått för er?
Ingen?
En vän till mig blev det, och det gick mycket bra för jag blev gudmor :)
Hej!
Jorå vi finns :) jag var redan gravid och hann börja med både nässpray och äggsprutor! fattade ingeting förrän vi va in på "äggkollen" hos läkaren, och då tickade ett litet hjärta därinne! Var då i v 6-7! Dr sa att detta händer ibland!
Frågan man ställer sig är ju om barnet tagit skada av alla hormoner, men de gjorde bara gott enl. dr, men man har ju de funderingarna kvar ändå...
Nu är det bara 6 veckor kvar till BF 12/5, gissa om h*n är efterlängtad!
Vet också en tjej som + under nedreglering!!
Monzzen!Det är helt otroligt! Jag fattar inte heller hur kunde jag ägglossa trots sprayan..Vad har läkaren sagt till dig? Hur kan det bli möjligt?
Jag hade alltså blivit gravid på "normal" väg ( vem 17 trodde det efter 2 års kämpande! )men skulle börja spraya dag 21 efter mens så när jag väl började spraya var jag redan gravid men hade inte en aning om detta! Enl dr var det lika vanligt att få mens som inte vid behandling med nässpray så att den inte kom denna gång var inte något jag reagerade på, trodde bara hormonerna "tagit bättre" efter vårens misslyckade IVF-försök.
Lämnade blodprov och sen vid äggkollen log dr lite när jag sa att "det verkar som att hormonerna tagit lite bättre den här gången" han anade nog var som va på G men sa inget förrän under VUL då frågade han igen hur jag mått senaste tiden, jag svarade typ att jag "känt av hormonerna mer än i våras" å sen sa han att det fanns liv i magen!
Hur är er andras story? jag vet att jag inte e unik, det finns fler även fast vi e lätträknade!
Hej här är en till..
Jag hade sprayat i 6 dagar och väntade in blödningen som aldrig kom istället fick jag ett plus
Jag hade sprayat i 21 dagar och på VUL upptäckte läkaren att jag hade en "vätskeansamling " i livmoder som jag måste blöda ut...Hon tittade lite närmare och sa att det var en fostersäck+ gulkropp men kunde inte se ngt foster. Man tog ett blodprov och sa att det var en tidig graviditet. Ska på VUL nästa vecka på måndag och är nervös att de inte kommer att hitta något foster. Jag hade en ofostrig graviditet för ett år och denna graviditeten har många likheter med den som t ex har inga ömma bröst, mår inte illa osv. Ärligt talat så tror jag att det är kört... Jag har barn och vet hur "friska" graviditeter påverkar min kropp.
Pildi,
Åh tråkigt och höra att du är så orolig, men jag hoppas verkligen att det är en liten bebbe som växer där inne.
Håller tummarna för ditt vul.
kram
Jag har varit på VUL idag och fick se bebben+tickande hjärta!!Hur går det för er andra?
Pildi: stort grattis! Vilken känsla det måste vara!
Nuedetdax: v.12 redan,det går framåt! Undrade över dig häromdagen faktiskt. För egen del gick allt åt skogen. Blev inte ens ET och vi har ytterst små chanser att nånsin lyckas. Man inser mer och mer vilket mirakel det är att nån ö.h.t blir gravid.
nuedetdax: väldigt få spermier trots bra prov första gången han kollades och mina ägg var få och av usel kvalitet. Blev inget trots fyra ägg och ICSI. Men vi kör en ICSI till nu på raken i juni. Håll gärna en tumme! Maken går på dundervitaminkur på läkarens order och jag har ökat folsyraintaget och sen ska jag prova en annan medicin som oftast ger bättre ägg så det finns ju ett litet hopp ändå. Annars skulle de vägrat ett till försök.
Men det betyder inte att jag missunnar nån annan som lyckats,det är bara roligt att det funkar för nån och ert sätt var ju nästan komiskt mitt i alltihopa!
Ja men dåså då kan jag ju sitta här och hålla mina tummar
Han hade iaf spermier och du ska se att dina ägg bättrar på sig
Jag håller allt jag kan nu.
Jo det var lite komiskt när man tänker på det
Hur går det för "Suprecur bebisarna"? Min bebis har hunnit bli 3 cm (v 9+6) och nu är vi i v 10+3 .