• chantii

*Hej, i måndags var jag på Linné

Hej, i måndags var jag på Linné kliniken och plockade ut 4 mogna ägg, men inget vart befruktade, fast ett jätte bra spermie prov,,, nu ska vi prova ICSI i höst, men man bara läser om det i fall, när det gäller spemie kvaliteten,,, det känns helt hopplöst,,, Finns det någon som varit med om detta?????

• Svar på tråden *Hej, i måndags var jag på Linné
  • kämpen

Hej! När vi var på CvL första äggplock så fick vi ut 23 ägg, 20 var mogna och INGA blev befruktade!! Då gjorde vi vanlig IVF, och spermierna var det inget fel på. Det kan nog finnas många andra faktorer varför det blir så ibland.
    Nästa gång gjorde vi ICSI och fick ut 13 ägg 10 var bra och det blev ett i mig och 3 till frysen..(gissa om jag inte ville svara i telefon när de skulle ringa och berätta om det blivit några befruktade..killen fick svara =). )

Har nu förbrukat alla ägg och inget + ännu tyvärr..Tar nya tag i höst.
    Hoppas att det går bra för dig och att ICSI:n går bra.
    När skall du gå vidare med den???
    Kram/K

• chantii

Hej, va glad jag blir att äntligen få prata med någon. Efter som jag även kanske har vätska i mina äggledare, måste jag kolla det först, men till hösten ska vi göra ICSI. Det är ju så himla ovanligt att det inte blir nån befruktning när spermie proven är jätte bra
    Har ni alltid gått till Linne kliniken?

• kämpen

Hej!! Jo vi fick välja CvL eller Falun då vart det CvL och vi är jätte nöjda med dem. När de ringde oss och talade om att inga av äggen blivit befruktade första gången så sa läkaren att det var EXTREMT ovanligt.....men nu känns det bra när man vet att det funkar i alla fall!! Nu är det bara att det lilla pyret skall fastna under ruvningen í fortsättningen.
    Vad gör man åt vätska i äggledarna då??
    /K

• chantii

Ja, visst får man hoppas att ICSI funkar, men jag känne rmig ändå ganksa orolig att det inte ska bli nå befruktat då heller,,, Det borde ju ha blivit det,,,,
    Om det visar sig att jag har det, så måste jag operar bort mina äggledare,, och då kan jag aldrig bli gravid på ett normalt sätt,,, men det har jag ju ändå inte blivit på två år.
    När ska ni göra nästa ICSI??

• kämpen

Hejsan svejsan chanti, nu skall jag spring till jobbet men vill svara lite snabbt.
    Att det inte blir ngt på första gången kan oxå bero på att de får se över din stimulering och att de ändrar den till nästa gång, och att det inte skulle bli ngt på ICSI förutsatt att allt ser bra ut är ovanligt..
    Så med andra ord så kommer det att gå jätte bra för er tror jag!!
    Själv så vart jag så deppig här i tisdags 17/5, vi skulle sätta tillbaka frysägg (FET) vi hade två kvar, men så ringde de på morgonen och sa att de inte klarat sig
    Så jag ringde direkt till min fertilitets ssk här hemma och planerade in ett nytt försök så jag kommer att börja spraya v.33.
    Oj vad jag skriver massa... har kikat in i ditt krypin.
    Pratar mer sen! Kramizar/K

• chantii

Hej kämpen!
    Ja, jag får hoppas det. Men min hormonbehandling gick jättebra, så det känns som allt går mot oss. Det är så jobbigt att behöva vänta hela sommaren, jag vill veta NU! Man drar bara ut på lidandet.

Jag ska kolla mina äggledare på måndag, sen hoppas jag få veta när jag ska börja med spray start. Men vi ska nog till Huddinge nästa gång. Det blir gratis.
    Va glad jag blir att jag hittat nån som upplevt detta, och går på samma klinik, betalar ni för det?

Ja mitt kryp in är inte så rolig, jag är nya här. Hoppas du får en bra dag på jobbet och att vi ses snart igen.Många kramar

Svar på tråden *Hej, i måndags var jag på Linné