Någon som kan omvandla....
Kubik m3 till kvadrat m2.
Vill altså veta hur mycket 22 Kubik m blir i kvadratmetrar?
Tacksam för svar.....
Kubik m3 till kvadrat m2.
Vill altså veta hur mycket 22 Kubik m blir i kvadratmetrar?
Tacksam för svar.....
man kan inte göra om kubikmeter till kvadratmeter. Det är olika enheter, kubik för volym och kvadrat för area. Jag är inte riktigt säker på att jag förstår hur du menar med att omvandla?
varför ligger detta i "ekonomi"? Har du 22 kubik en-kronor och vill veta hur många kvadrat 100-lappar det blir? ;-D
Men det går ju inte att säga, det beror ju på hur hög den är... kubikmeter är ju liksom hela luften mellan golv/väggar/tak ...
ca 2 m hög
Ja fast det går inte att göra om kvadratmeter till kubikmeter.
Vi ska oxå hyra en lastbil som rymmer den volymen. Jag räknade ut att en flyttkartong har volymen (60cm*50cm*50cm) 0.15 kvm. alltså går det ca 6,5 kartoner på en kvadratmeter. Teoretiskt sett så skulle bilen alltså rymma drygt 146 st flyttkartonger.
Du får helt enkelt försöka att räkna ut volymen av det du ska flytta.
Vi flyttar från en normalstor trea samt att vi har ett fullt förråd att flytta med, och vi räknar med att vi max kommer att behöva åka 3 vändor med grejer.
Jag trodde att vi hade något som kallades utbildning i Sverige, det kanske är avskaffat?
behöver lite mått för att se hur stor bil vi behöver....
17kbm har måtten längd 3.10, Bredd, 210, höjd 2.0.
men jag behöver mått på 22 kbm....?
Menade att längden var 4.10m.
på denna länk kan du se måtten på OKQ8: as lastbil som rymmer 22 kubik.
www.okq8.se/privat/pastationen/hyrbilar/lastbilar/maxilast
tack så mycket snacka om trött i mössan......
BxLx2=22, borde väl ge BxL=22/2 ger BxL=11. Om det funkar att göra en sån omvandling så skulle det innebära att den isf har ca 11 kvm i bottenyta. Men jag har inte läst matte eller använt min matte på över 10 år så jag kan ha fel...