• Hemulia

Billigt och snyggt köksbord+stolar?

Flyttar hemifrån inom kort och letar nu efter köksbord med 4 stolar.

Våran matplats är inte gigantisk så det bör vara ett standard-matbord på ca. 130 cm eller något liknande, ni vet säkert vilket storlek jag menar.

Har tittat på IKEA men tycker deras träbord är rätt tråkiga och opersonliga, inte våran stil.
    På jysk finns ett snyggt vitt med stolar till som är billigt, men vi vill ha mer alternativ.

Det ska helst inte kosta alldeles för mycket, inte över 3000 med stolar till.

Tipsa mig gärna, med länkar och bilder. =)

• Svar på tråden Billigt och snyggt köksbord+stolar?
  • Freiya

blocket :)
    jag köpte ett jättefint köksbord med 6 stolar till för 700:- där.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • h81

..skulle föreslått det på jysk men det visste du ju redan om, det tycker jag är jättefint! vi kikade på det men för oss var det tyvärr för litet!
    hmm.. hade nog inga mer förslag.. dom har haft ngt liknande på silvan vet jag!?

• Hemulia

Vad är Silvan för affär? Har fått många tips om saker där, men aldrig ens hört namnet förut. Hehe.

Det blir nog det på Jysk, men i ekfaner. Hittade en bild på internet, riktigt snyggt och alldeles lagom för oss. =)

• CosmicCat

Vi köpte "Kvadrat" från Mio, det är iofs liiite dyrare än 3000:-, men å andra sidan får man mycket bättre kvalitet än på Jysk.

• Hemulia

Okej. Ska kolla upp det också då.

Vi är såna som ofta hamnar framför tvn när vi äter i alla fall, så det känns som om bordet mest kommer stå där...

• carola 79

Såg att dom hade rätt billiga på rusta men har bara sett dom på nätet inte på riktigt!

• väntarmajbebis

ikea har ett runt bord , tror det kostar 1000 elr 1500kr....finns i ljust, mörkt trä jätte fint! sen kan du ju välja vad du vill ha för stolar till!

• Hemulia

Vi var inne ett tag på Ikeas runda bord med stativ under, men gillade varken det vita eller det i ljust trä.
    Är man kräsen så är man.

Spanade in tipset om Mios bord, men det var inte alls något för vår smak, även om det var fint.

• väntarmajbebis

detta bordet har fyra ben, och ja tror inte de finns i vitt, men är osäker.....skivan är tjock iaf!

• Hemulia

Ja, det var fint.

Det på Jysk leder dock prismässigt hittills, även om jag är lite sugen på ett runt bord.

Svar på tråden Billigt och snyggt köksbord+stolar?