• Ellis79

Hemgjorda inbjudningskort?

Hejsan!
    Jag undrar hur man gör egna inbjudningskort? använder man typ photoshop eller?
    Vill helst inte beställa på nätet utan göra dem hemma..

Vore kul om nån kom med idéer!

Ha det så länge!

• Svar på tråden Hemgjorda inbjudningskort?
  • MammaFia

Jag gjorde så här:
    Dopinbjudan1.jpg

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • annnniz

Jag har ingen bild men vi gjorde precis som MammaFia gjorde, hade en bild på tösen under texten i svart och rosa bakgrundsfärg.

• Ellis79

hej!
    tack för svaren! men jag kan ej få fram bilden tyvärr. är ett rött X i rutan..

• tinni78

Jag gjorde ett kort i photoshop som liknar MammaFias, enda skillnaden var att jag inte hade bilden som bakgrundsbild utan längst ner på inbjudan.

• lillahoj

jag köpte ljusblått papper på gallerix och vek själv och sen skrev jag med silverpenna, runt om inbjudan hade jag ett silversnöre med en rosett, det va mycket uppskattat så nu har jag lite prestationsångest med tackkorten

• becky79

jag ska göra våra inbjudningar, varit o köpt olika papper sen ska jag printa ut texten med skrivaren.
    ifall du inte ska ha foton osv kan du anv words

• Bluna

Jag tog vitt tjockt papper och klippte som ett vykort.

Sedan gjorde jag en liten tjockare fyrkant av veckat vitt papper som jag klistrade fast på "vykortet". 

I den lilla fyrkanten klistrade jag dit en krona som jag gjort av guldpapper (som en tulpan liksom). Uppe på varje pigg (tre sty) på kronan satte jag en liten guldpärla.

Sedan skrev jag VÄLKOMMEN. På baksidan skrev jag ...till dop! och sen var/när/hur.

Enkelt, stilrent och fint tyckte jag.

(¯`°?.¸ ღ♥ Elsa ♥ღ ¸.?°´¯)
  • busfröna
    Bluna skrev 2008-04-01 21:32:48 följande:
    Jag tog vitt tjockt papper och klippte som ett vykort. Sedan gjorde jag en liten tjockare fyrkant av veckat vitt papper som jag klistrade fast på "vykortet". I den lilla fyrkanten klistrade jag dit en krona som jag gjort av guldpapper (som en tulpan liksom). Uppe på varje pigg (tre sty) på kronan satte jag en liten guldpärla. Sedan skrev jag VÄLKOMMEN. På baksidan skrev jag ...till dop! och sen var/när/hur.Enkelt, stilrent och fint tyckte jag.
    låter jättefint o enkelt!
Svar på tråden Hemgjorda inbjudningskort?