• Anonym (banta)

Viktminskningstabletter??

Hej, vill ha tips på viktminskningstabletter som verkligen funkar och var jag kan köpa/beställa dem? Även biverkningar osv. Har försökt länge med allt möjligt för att gå ner i vikt men det funkar inte. Är inte direkt överviktig men vill gå ner de sista kilona till min målvikt. Någon som vet man kan få viktminskningspreparat utskrivet av läkare även om man inte är i behov av det rent mediciniskt?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Viktminskningstabletter??
  • Linda1976

De enda som funkar är receptbelagda, och de får du inte om du inte är gravt överviktig. Alla andra preparat är bullshit med placeboeffekt, tyvärr.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Och de som funkar är bara ett hjälpmedel, du måste ändå äta supersunt och röra på dig.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Anonym (banta)

Vad tråkigt...tränar gör jag redan och äter bra men det hjälper inte. Men jag harsett att Reductil och sådana finns att köpa på internet, då borde jag kunna beställa sådana eller? Om de funkar?

• Linda1976
    Anonym (banta) skrev 2008-03-31 20:19:42 följande:
    Vad tråkigt...tränar gör jag redan och äter bra men det hjälper inte. Men jag harsett att Reductil och sådana finns att köpa på internet, då borde jag kunna beställa sådana eller? Om de funkar?

Är du galen? Du vet inte vad du får, det kan vara allt från sockerpiller till livshotande saker. Och är det bara några kg så hjälper inte Reductil heller. Jobbet får man ändå göra själv, äter du så bra du kan och tränar så finns det inte mer att göra.

Kanske testa Cambridge eller Nutrilett 2-3 veckor?

• Anonym (banta)

Det har du ju rätt i. Inte värt att chansa då. Vet inte hur jag klarar pulverdiet, är det inte mest vätska och muskler man förlorar då? Orkar man träna under tiden? Och hur mycket kan man gå ner på 2-3 veckor?

• Linda1976

Nej, käkar du CK så går kroppen in i mild ketos som skyddar musklerna. Minst 2 kg /v på ren kur, man tappar mer per vecka ju mer man behöver bli av med. Ska man gå ner 20 kilo går man ner mer per vecka än om man behöver tappa 5.

Kanske du ska va nöjd med dig som du är? Behööööver du verkligen gå ner?

• Anonym (banta)

Men det låter ju jättebra! Då kanske det räcker med 2-3 veckor med. Var köper man det? I vanliga affären bara eller är det sådant man måste köpa av en återförsäljare?
    Nja jag är väl okej nöjd med mig själv nu men mår bäst med några kilon mindre. Har gått upp i vikt nu under hösten och vintern så efter jul började jag försöka gå ner men det har inte gått så bra tyvärr.

Svar på tråden Viktminskningstabletter??