• Dires

Koffein i TE? Lipton Earl Grey?

Är det koffein i Liptons Earl Grey??

Har fått en noja att när jag dricker te på kvällen så kan jag inte sova, och att jag kissar mkt.
    Är det koffein i den tesorten?
    Tycker det e så gott, hade vart mysigt att kunna dricka en kopp varm te på kvällen framför tv:n..

• Svar på tråden Koffein i TE? Lipton Earl Grey?
  • listo

Ja, visst är det koffein i te. Eller rättare sagt tein, men det är typ samma sak. Tein finns i svart och grönt te.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Skarpa

Är det inte koffein i alla svarta teer?

Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • carola1977

Ja det är koffein i te. Eller tein som det också kallas fast det är samma sak.

• Citrina

i svart te finns d koffein i o i grönt te e d mindre koffein i o i rött te finns inget koffein i. te e vättskeutdrivande så d e inte konstigt att du kissar mer, d gör jag oxå när jag har drukit te

• Dires

ok, då vet jag att jag inte ska dricka det då på kvällen

Vet ju att det finns olika sorters te, typ rött, svart, grönt...
    vilket kan man dricka på kvällen? Och vad har dessa olika sorter för olika verkan? Detta e bara något som jag hört om, vet inte säkert men ni kanske vet??

• listo

Rött te innehåller inget tein, eftersom rött te egentligen inte är te i vanlig mening, utan bark från nån himla buske eller nåt (minns inte) *S*

Rött te är alltså helt OK att dricka på kvällen utan att man blir pigg av det.

Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
Svar på tråden Koffein i TE? Lipton Earl Grey?