• norskan78

Råd till 30 års fest?? Snälla..

Jag skall ha 30 årsfest, och jag och sambon har kört fast lite.

Jag tänkte ha en liten orientering med lite frågor. Som tex vem har störst blandt killarna? Och då tänker man nog inte på vem som blåser upp en hubba bubba först Men jag behöver sånna salgs frågor, och gärna vilka aktiviteter man kan göra till dem olika.

Eftersom inte alla känner varann, så skulle det vara bra om man hade nån aktivitet som "lossnar" lite

Har ni andra roliga tips på annat så är jag tacksam om ni delar med er. Festen är på lördag och behver råd snarast.

• Svar på tråden Råd till 30 års fest?? Snälla..
  • Nyfiken gul

varför inte en form av 5-kamp och dela upp er i olika lag? då lär man känna varandra också på köpet när man är i lagen och måste börja samarbeta redan från första momentet..

finns ju massor av lekar att ta till i en femkamp som dom flesta kan och känner till...

*säcklöpning
    *ägglöpning
    *kasta  pil
    *sätta svansen på grisen
    *hela havet stormar
    *äta 5 mariekex och vissla gubben noak
    *hitta kolan i mjölet
    *nån form av stafett - kanske bära potatispåsar eller liknande??

• Snäckan13

Ger lite tips påolika "stationer" till frågerundan o så kan du ju pula ihop frågor själv (jag skriver några förslag på de jag minns eller kommer på...)... Hittar inte mitt gamla papper nämligen, hade MASSA bra frågor där...

* slå i en spik snabbast i en bräda

* pricka i en spagetti (okokt) i ett sugrör

* äggkastning (vem har ägglossning)

* suga i sig kokta spagetti på kortast tid (vem suger bäst)

* kasta potatisar i en gryta (vem är bäst i köket)

* Pricka i en penna i ett ölglas eller liknande, men knyter pennan runt midjan, och har ryggen mot flaskan.
    Sen ska en ANNAN person hjälpa den med pennan o guida rätt så pennan åker ner i flaskan...) Fråga på den kan typ vara: vem prickar hålet snabbast)

* Pilkastning/prickskytte där man ska sikt på siffra 6(vem får mest sex)

* En kille lyfter sin tjej, i en eventuellt vald obekväm ställning (vilka håller ut längst)

tja..jag har fler men kommer inte på nu....

Älskar mina barn så otroligt mycket!!!!
  • Tattates

*En lite kul "bor5ds-placeringlek" är ju att slänga en av alla killarnas skor i en hög & i en annan hög en av damernas.
    Sedan få damerna ta en av herranas & vise verca. Sedab är det bara att leta rätt på ägaren av skon :) Den man hittar ska man sitta brevid.

*En annan lek att ha i början som lite "lära-känna" är att dela upp alla i två lag. Lägga två rep på golvet. Varje lag ska sedan rada upp sitt lag längs repet antingen efter ålder, skostorlek, födelsedag, längd...

*Man lan även be lagen att ta fram:
    - en som är mest musikalisk (sedan ska de riva en gitarr ur ett papper med bindel för ögonen, mest likt en gitarr vinner).
    - en som är mest händig. Den personen får sedan välja bland olika verktyg. Ett ska de välja (sedan skalas ett äpple med verktygen, längst sammanhängande skal vinner).
    - den mest sjövana (sedan ska de snurra runt en pinne med bindel för ögonen och sedan gå rakt efter ett snöre & komma först i mål).

Mer kanske kommer :)

• Snäckan13

Ljus-stafett

Man är 2 och 2, båda får varsitt OTÄNT ljus (vanligt rakt) helst helt NYA!!!=svårare o tända...

EN får en tändsticksask

Den som har tändsticksasken (pers nr 1) tänder sitt ljus, springer över till andra sidan där pers nr 2 står, tänder dennes(pers 2) ljus med hjälp av lågan från SITT ljus(pers nr1), och när pers nr 2 fått fart på sitt ljus springer den över till nr 1 startsida

OM Pers nr1:s ljus slocknar INNAN denne har kommit över till nr 2, måste 1:an tillbaka till sin startplats (där man LÄMNAT tändstickorna) för att på nytt tända sitt ljus, och återigen ge sig av mot per nr 2.

OM pers nr 2:s ljus slocknar, springer nr2 tillbaka till SIN startlinje där pers nr1 står kvar och väntar!

Detta ska alltså göras som stafett 2 och 2 där det par som först bytt sida med varann vinner!
    Så det kan bli MÅNGA radera av folk om ALLA ska göra alla stationer eller om ni väljer ut 4 pers som jobbar MOT varandra parvis då...

Hoppas du hängde med på reglerna.. jag kom på den själv o vi hade jättekul när den leken kom.

Smartast var den person so höll sitt ljus UPPOCHNER fö´r han kunde springa utan att det slocknade, hahaha det kom inte de andra på

Fast då var vi UTE så stearindroppar gjorde inget ju

• Ewis

Vem suger snabbast - dricka en drink med sugrör

åå shit jag mins inte så bra som jag trodde....
    Hade 10 sånna här frågor och aktiviteter på min 30 års fest.
    Hm får fundera lite till

Kommer ihåg några grejjor vi gjorde men inte hur frågorna löd tyvärr

äta kex och vissla
    dricka en drink med sugrör
    hoppa längst
    snabbaste att äta en mumsmums
    spika en spik i bräda
    penna i flaska - vem har bäst hålvana
    slå tärningar, först till tre med att få siffran 6 - vem får sex oftast

• amandapanda

Ja kanon tips! Jag letar också tips till sambons 30-års fest så jag suger åt mig! =)

• Snäckan13

Gissa hur många makaroner det är i burken den har ni int hört innan va hihi

• Cailleach Beine Bric

Kanske inte så mycket "lektips", men roliga/annorlunda teman/tillbehör;
    Vi anordnade 30-årsfest med kändistema - dvs alla som var bjudna kom utklädd till en kändis. Vid bordsplacering använde vi två kortlekar - en vid borden och en som de fick dra ur när de kom. Tjejer drog röda kort och killar svarta så att alla satt varannan - iaf så lång det var möjligt. Vi hade även dukat knasigt. Alla fick olika bestick och tallrikar, tex en fick dricka ur en blomkruka och en annan äta ur en kastrull, någon annan åt med pinnar, en tredje med salladsbestick och ytterligare en fick dricka ur en potta (nyköpt sådan ). Det tog tid att få i sig maten men det var uppskattat - och trevligt (för alla utom hon som fick dricka ur en tesil och istället valde att dela med bordsgrannen som hade en termos att dricka ur )

Till en annan 30-årsfest köpte vi en plastbåt (typ sandlåda) för det var sjötema. I båten blandade vi bål (blå naturligtvis) samt frös en 10-liters hink med vatten som vi sedan stjälpte ut så att det blev ett isberg. Naturligtvis åkte små plastbåtar runt där också

• Snäckan13
    Svar på #10
    Cailleach Beine Bric skrev 2008-03-31 22:33:54 följande:
    Kanske inte så mycket "lektips", men roliga/annorlunda teman/tillbehör;Vi anordnade 30-årsfest med kändistema - dvs alla som var bjudna kom utklädd till en kändis. Vid bordsplacering använde vi två kortlekar - en vid borden och en som de fick dra ur när de kom. Tjejer drog röda kort och killar svarta så att alla satt varannan - iaf så lång det var möjligt. Vi hade även dukat knasigt. Alla fick olika bestick och tallrikar, tex en fick dricka ur en blomkruka och en annan äta ur en kastrull, någon annan åt med pinnar, en tredje med salladsbestick och ytterligare en fick dricka ur en potta (nyköpt sådan ). Det tog tid att få i sig maten men det var uppskattat - och trevligt (för alla utom hon som fick dricka ur en tesil och istället valde att dela med bordsgrannen som hade en termos att dricka ur )Till en annan 30-årsfest köpte vi en plastbåt (typ sandlåda) för det var sjötema. I båten blandade vi bål (blå naturligtvis) samt frös en 10-liters hink med vatten som vi sedan stjälpte ut så att det blev ett isberg. Naturligtvis åkte små plastbåtar runt där också
    säger bara en sak!!!

FY fan vilken kul grej!!!!

Antar att ni hade skitkul!!!!!!!
  • Cailleach Beine Bric

Jättekul! Det är bara att "sno" så mycket du vill !

• Tattates

Just det.. bordsplacering.
    När jag & en vän hade vår 30års fest så ordnade vi det som så att alla tjejer fick dra ett nummer.
    Sedan fick killarna kasta pil på en dart-tavla. Det nummer de träffade hade även en tjej dragit.

:)

• norskan78

Va bra förslag..

finns det flera där ute som har lite ideer.. Jag hoppas på tips ang tipsrundan som jag skrev???

• Maj bebis 07

norskan 78
    jag har lekt den tipsrundan några gånger!
    minns inte allt tyvärr...

Vem bejakar sina kvinnliga sidor bäst? (3 killar som alternativ)
    Sen tävlar killarna om vem som kan sätta på sig ett par nylonstrumpor snabbast utan att de går sönder (de måste såklart ta av sig byxorna då)

Vem är störst käften?
    3 st tävlar om vem som kan få in flest marschmallows i munnen.

Vilka är bäst på att kramas? 3 par som altenativ.
    Paren tävlar om vem som snabbast kan krama sönder en ballong. Ballongerna behöver inte vara sprängfyllda, då tar det lite längre tid! (men inte för mjuka för då går de knappt att göra sönder!)

Vem har bästa barnasinnet kvar?
    3 personer gissar på barns ordförklaringar. Finns att hitta på nätet.

• Maj bebis 07

jag kan kolla! återkommer

• Maj bebis 07

Barn beskriver ord - med facit

1. Dom är platta och så har dom ben på varje sida.......................................Långkalsonger

2. Alla har den inom sig och man säger ofta att den är röd...........................Kärlek

3. Är det nån som har väldigt tjocka kinder så känns det mjukt...................Kram

4. Ibland skriker det om den ibland är det mycket allvarligt.........................Radio

5. Dom går i kappa och så kan man äta dom..................................................Munk

6. Man måste byta på den...............................................................................Dammsugare

Svar på tråden Råd till 30 års fest?? Snälla..