• Aprilbäbis

STORT ekbord, var hittar vi det??

Vi har köpt ett hus nyligen som har ett jättestort kök. Har någon nåt tips på stora ekbord som inte kostar en förmögenhet. Minst 95 brett och så långt som möjligt. Man ska kunna sitta 10 personer.

• Svar på tråden STORT ekbord, var hittar vi det??
  • Limefrukt

Chilli har nästan uteslutande ekmöbler. Vi köpte ett stort vardagsrumsbord där. Men de har matsalsmöbler också.

• Roxter

Jag letade lääänge innan det blev bestämt att det skulle bli IKEAs Bjursta (tror jag att det hette). Vi köpte sex st stolar till men sitter lätt 10 pers runt det. Det är två iläggsskivor till. Jag ville som du att det skulle vara extra brett och inte hualigen dyrt. Ta en titt på det!

• imre

Kolla på Mio's bord "Extend". Helt fantastiskt! Det ska jag köpa så snart jag rymmer ett sådant stort bord.

Finns i valnöt ock ek och kan bli 356 cm långt och ännu längre med fler iläggsskivor.

• nely

Vi har köpt FLEXI från Europa möbler i oljad ek. Kostade ca 9 000, med 2 iläggskivor och 2 klaffar, och det är 3,80 m långt. Du behöver inte köpa med alla extra skivor. Vi är nöjda.

• Cluedo

Em och ex Direktmöbler har ett bord som heter Nilla. Det är 100 brett och 240 långt. Till den kan man köpa 2 illäggsskivor á 50 cm till....Jättefint bord i massiv ek. Bjursta är bara fanér...

• Susidus

Vi har ett massivt ekbord från Folkhemmet. Vet ej vad modellen kallas men det är maffigt. 100x240cm och så har vi två iläggsskivor i vardera ände som gör det 300 långt. Sitter 4 på långsidorna utan iläggsskivan och 6 med.

• MiaP

Jysk har ett stort bord med jättesnygga stolar till.

• Aprilbäbis

Susidus: Jag åkte till kista för att kolla där på folkhemmet men de hade ju slagit igen. Vet du ungefär vad bordet kostar?

• Cluedo

Kolla in www.em.com.
    Bordet som heter Nilla sälja hos jättemånga möbelhandlare i stan, bla Folkhemmet.
    Både Em och Direktmöbler har samma bord, fast till en lite billigare penning...

Kolla in www.direktmobler.se och klicka vidare till matrum. Där hittar du det kvadratiska bordet på bild - Nilla - från 4995...
    Eller så kollar du in den på tillverkarens hemsida.
    www.bitc.se bord - Nilla...

• Aprilbäbis

cluedo: på em verkar det inte finnas längre. Det är fint men det blir lite dyrt med alla stolar till men det är värt att kolla på!!

• Cluedo

Fast dte bordte är nog billigare på Direktmöbler än Folkhemmet illa fall....
    Lycka till

• Susidus

Hej!
    Jasså, Folkhemmet har stängt i Kista.
    Minns som sagt inte vad bordet hette men vi gav ca 8.000 för det inklusive tilläggsskivorna, tror det var rabatterat pris. Samma bord fanns på Mio men kostade där ca 2000kr mer och därför köpte vi från Folkhemmet.
    Kan det ha hetat "Trend" kanske....
    Verkar hursomhelst finnas en del stora ekbord där ute på marknaden. Skulle inter förvåna mig om det är samma tillverkare på det allra flesta. Så nu gäller det väl bara att hitta ett till rätt pris också!! Lycka till!

Svar på tråden STORT ekbord, var hittar vi det??