• WallquistRunnström

Två barn samma år?

Är det någon här som fått två barn samma år? utan att det är tvillingar.

• Svar på tråden Två barn samma år?
  • tove06

Inte jag men en av mina kompisar har två söner,den ena född i mars,den andra i november.Hon blev på smällen direkt efter den första,fråga inte hur man är sugen,sen kom den andra lillen 3 mån för tidigt visserligen...

• dottermorochmormor

Min sambo har två tjejer födda samma år.
    Den första i Januari, den andra i December...

• Edstrom

Inte samma år men jag vet en som har 11 månader mellan barnen.

• WallquistRunnström

okej, tanken slog mig imorse, att om jag blir gravid nu så kommer mina barn vara födda samma år. tanken uppkom eftersom det kan finnas en risk att så är fallet. men men, ärdet så, så är det =) men om det inte är så så har jag nog lärt mig nu=)

• lillajag82

japp min syster har 2 barn samma årskull
    en dotter född feb & en son född dec

jag är gravid och småbarnsmor
  • WallquistRunnström

har hon upplevt att det skulle vara några problem med det på något sätt? eller positivt?

• lillajag82

nja barnen e födda förra året så dom e inte så gamma ännu

hon själv o våran bror är nästan samma årskull kan man säga
    broder född 30/1 hon 25/1 året efter så mellan dom e det 11 månader 3veckor
    o dom har stått varandra väldigt nära o gör det än i dag..

• lillajag82

ipf så var detinte planerat att dom skulle komma innom samma år utan pojken e prematur

• WallquistRunnström

okej, tanken hade alrdig slagit mig förut att man faktiskt kan få två barn samma år =)Men nu är det bara vänta å se. Men det känns ju bra att jag inte är ensam om att lyckas isåfall =) Tack för svaren!

• Bekali

jag känner en som har 3 barn födda samma år, lite häftigt tycker jag... en flicka föddes januari och tvillingpojkar föddes december samma år

• biaw

o my god!!! får ångest bara av att tänka tanken att ha flera små samtidigt!! det hade ALDRIG funkat för mig..hua..ojoj.. som sagt jag blir helnervös av tanken

• Familjen NybergElmér

Det är 11 mån mellan min bror och mig. Mamma har alltid sagt att vi är som tvillingar :).

• Straawberry

Tack vare en underbar make, Fantastiska föräldrar och enastående barn har vi klarat våran "lilla" familj! Glad

Tyvärr har jag inte fött två på samma år (Uträknat tvillingar)
    Men jag har tvillingar (-01),
    Egen dotter och systerson som vuxit upp hos oss.
    Skiljer 1 månad mellan dem (-03) och folk brukar tro att dem är tvillingar, hehe Glad

• Straawberry
    biaw skrev 2008-04-01 00:31:51 följande:
    o my god!!! får ångest bara av att tänka tanken att ha flera små samtidigt!! det hade ALDRIG funkat för mig..hua..ojoj.. som sagt jag blir helnervös av tanken
    Vad tycker du om tanken på 5 småbarn, varav två barn född 2001, två barn född 2003 och ett barn född 2006? Drömmer
Svar på tråden Två barn samma år?