• LOTTAAA

Nån mer med Mag-ont -trassel?

Jag har nästan hela graviditeten hittills haft ont i magen nästan varje dag, uppblåst och trög. Jätte ont kan man få ibland och när man rör sej o så.. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla jobbigt!!! Är i v.22 och börjat få ryggont oxå, min mage är hela tiden som en spänd uppblåst ballong :-S jobbit o ha ont i magen hela tiden titt som tätt.

Är det flera som har så här eller är det bara min jobbbbbbiga tarm-mage????????

• Svar på tråden Nån mer med Mag-ont -trassel?
  • Trulsa1985

Min med!! Så fort jag blir kissnödig (vilket jag blir vääääldigt ofta) så får jag jätteont i magen och magen är allmänt trög och körig och det gör ont i magen och ryggslutet. Dessutom så har jag antagligen nått i kläm i ryggen nånstans så mitt ena ben gör tokigt ont och domnar bort. Plus att höfterna gör allmänt ont... Just nu är det allmänt jättejobbigt i kroppen!!

• änglavinge

Jag har det likadant! Blir nästan galen här hemma! Konstant ont i magen och på flera olika sätt. Nu har även foglossningen satt igång ordentligt, grymt ont i höfterna och framförallt högra skinkan som sen utstrålar grym smärta ner längs hela benet! Kan knappt gå! Och så har man en 1½ årig liten vilding här hemma som inte vill annat än busa och klänga :)
    Är bara i v 18 ungefär så jag kan ju undra hur det ska gå under resten av tiden :)

• uvaluva

Jag o min mage har aldrig varit kompisar o ännu mindre när jag e gravid. Men nu har jag bytt ut mjölk, fil o annat som e lätt att byta mot laktosfritt o den uppblåsta magen har lugnat sig. Dimetikon som säljs receptfritt på apoteket, ok vid grav, e bra mot luft i magen. Lunelax bra mot hård mage o luft!!

Min mage har i allafall blitt bättre, hoppas det håller i sig.. och att ni också kan få må bättre!!

• LOTTAAA

Usch, ja det är skitjobbigt.... har provat det mesta tkr jag
    Men ändå, så könns det skönt att det finns flera som oxå har ont så man inte är ensam :-S
    Hoppas det blir bättre för er.. Jag ska köpa de där mörka plommonen imon, det har jag inte provat än :-P

*Jag får oxå ont ibland när kissenödig, fast får ont precis efter jag kissat :-S

• änglavinge

Är det nån av er som har fått ngn förklaring till varför ni har ont i magen? Jag håller på att bråka med läkarna hela tiden, men får ingen förklaring :( Dom säger bara att det är normalt - men dom kan ändå inte säga vad det beror på! Blir galen av att inte veta. Ni får ursäkta att jag frågar, men är det nån av er som är väldigt smala? Jag är nämligen det och vissa säger att om man inte är så 'väl-vadderad' så kan det bero lite på det. Nått som nån känner igen?

• uvaluva

aldrig fått nån vettig förklaring, inte heller blivit tagen på särskilt stort allvar. Typ hemskickad m magsyretabletter. Förhoppningsvis e det så att jag e överkänslig mot laktos, har inte haft krampanfall sen jag drog ner på det. Man kan ju tycka att en läkare hade kunnat föreslå ngt sådant?? e ju en lätt o ofarlig sak att prova.

Och nej jag e inte särskilt smal, snarare tvärtom..

• Trulsa1985

Jag är också ordentligt överviktig från början så att det är för att du är för smal är ingen gemensam nämnare... Jag har inte gått till läkaren, men borde nog verkligen göra det snart, jäkla rygg att krångla, mitt högerben domnar bort och det bränner verkligen i det hela tiden, gör riktigt tokigt ont... Vill veta om det är foglossning eller om nått sitter fel uppe i ryggen, men jag har bojkottat min gamla läkare eftersom han dumförklarat mig så många gånger nu, vägrar att gå dit mera...

Svar på tråden Nån mer med Mag-ont -trassel?