• Anonym

Torr hårbotten/mjöll, helt plötsligt?

Har helt plötsligt upptäkt sjok med torr hud i hårbotten. Något jag aldrig någonsin haft innan. Kliar och rasar torr hud. Vad kan det bero på? Och viktigast av allt, hur sjutton blir jag av med det?

• Svar på tråden Torr hårbotten/mjöll, helt plötsligt?
  • Anonym (undra)

Jag undrar samma sak. Jag flagnar som bara den på hårbotten. Det är verkligen som att ömsa skinn och sedan fastnar det stora vita flagor i håret som är väl synliga . Hur blir man av med skiten? Jag har provat mjällschampo från vanlig butik samt från Apotek, men det blev värre av det.

• Anonym

Vad jobbigt. Jag upptäckte det alldeles nyss! Ser ut som en orm i hårbotten, pinsamt!!
    Anonym (undra) skrev 2008-04-01 07:19:41 följande:

Jag undrar samma sak. Jag flagnar som bara den på hårbotten. Det är verkligen som att ömsa skinn och sedan fastnar det stora vita flagor i håret som är väl synliga . Hur blir man av med skiten? Jag har provat mjällschampo från vanlig butik samt från Apotek, men det blev värre av det.
  • mickz

Psoriasis i hårbotten kan vara svårt att skilja från mjälleksem.

Tänkte kan ju vara de...

• Anonym (jag me)

Jag har likadant och det är inte vanligt mjäll, utan en typ av eksem som inte går att "bota" med mjällschampoo. Kör istället babyolja i hårbotten och sen en hårinpackning minst en gång i veckan (funkar hyffsat under vinter halvåret iallafall). Sen ska man undvika att tvätta håret för ofta med schampoo eftersom problemet då kan förvärras kör istället varannan gång bara balsam.

• Anonym

Jag har samma probelm och det enda som hittils gett hufsat resultat för mig ett ett shampoo jag köpt hos frissan det heter BIO+ och har en lila kork.

Men sen har jag tigar fått både fungural och bettonvatt utskrivet at läkare men nej fungara intye alls för min del överhutaget hårt blir dess utom risit och trist + att jag tappat en maasa hår om jag använde de produkterna.

Svar på tråden Torr hårbotten/mjöll, helt plötsligt?