• S0lstråle

Hur lång tid tog er köksrenovering?

Hur lång tid tog er köksrenovering? Är främst intresserad av större renoveringar! Tack!

• Svar på tråden Hur lång tid tog er köksrenovering?
  • 5barnsmamman

2 veckor. Då rev vi ut rubbet, inklusive golv och tak.
    Drog om avloppet flyttade dörrar och la igen där den satt innan så det var en stor renovering.
    Gubben är snickare, min far ordnade med avloppet och elen.
    Och lilla jag skruvade köksskåpSkrattande

Stolt mor till fyra
  • S0lstråle

Hihi, jag fick upp hoppet tills att du sa att din man är snickare ... en liknande renovering skulle m andra ord ta 10 ggr längre tid för oss

• lieh

Ja du den pågår fortfarande och började i september förra året.

Vi gör en total renovering. Rev ut allt inklusive ytterväggarna. Sen var det bara att bygga upp allt igen med nya väggar, el, köksinredning, platsbyggt skafferi m.m.
    Utöver detta tillkommer att vi måste ha ett nytt avlopp för hushållsvatten då allt vatten gick rakt ut på grannens tomt. Så det har tagit tid med ansökningar till kommunen också.

Sen har maken blivit sjuk och det har drygat ut tiden ordentligt.

• 5barnsmamman
    S0lstråle skrev 2008-04-01 09:42:25 följande:
    Hihi, jag fick upp hoppet tills att du sa att din man är snickare ... en liknande renovering skulle m andra ord ta 10 ggr längre tid för oss
    Hihi ja det är ju lite lättare om man inte behöver vänta in hantverkare.
    Men lycka till!
    Stolt mor till fyra
  • Alvira

Det gick på 8 dagar. Då rev vi också ut allting, samt slog ut en vägg, för att göra köket större. Vi drog också om elledningar, satte in diskmaskin osv.
    Vi lade också nytt golv. Vi hade iofs hantverkare som var jättesnabba och duktiga, så vi gjorde ingenting själva.

• Miss Lau

Vi rev ut rubbet. La nytt golv, tapeteserade och sen in med det nya. Tog ca 3-4 veckor och vi är inte hantverkare Vi gjorde allt utom rördragning och elen själva.

• MiisPiis

Vi har hållit på ca 4 veckor nu, fick flytta vattnet lite, dra om lite el m.m.

Rev ut rubbet. Lite småpyssel kvar, såsom täcksidor ovanför skåpen.

Ska sätta kakel senast till helgen. Sen så!

• Miss Lau
    Miss Lau skrev 2008-04-01 09:46:07 följande:
    Vi rev ut rubbet. La nytt golv, tapeteserade och sen in med det nya. Tog ca 3-4 veckor och vi är inte hantverkare Vi gjorde allt utom rördragning och elen själva.
    Ska kanske tillägga att vi inte var supereffektiva eftersom vi har tre barn och ingen barnvakt. Dessutom tog vi några heldagar på stranden etc (gjorde köket på semestern).
  • korven72

Det handlar nog om hur händig man är, hur många medhjälpare man har, samt om några oförutsedda problem uppstår under vägen.

Vi rev ut och byggde och monterade, bytte golv, väggar mm. Det tog ca 2 veckor (semester).

www.sr.se/
    Sveriges Radio - lokala och rikstäckande radiokanaler

• amasonas

nästan 2 veckor, då slet vi ut allt & satte upp nytt.

maken gjorde allt själv under sin semester.

Jamie030405 Anton060524 BF April-08
Svar på tråden Hur lång tid tog er köksrenovering?