• FruMansour

Fick orange hår. Hjälper det att bleka igen?

Jag gjorde ett tappert försök att bli blond. Min utväxt blev kritvit men övriga håret mkt knalligt orange. Inte så otippat med tanke på att jag hade gammal henna under.

Funkar det att bleka igen...? Kommer det att hjälpa åtminstone lite?

Kan säga att jag inte är döende med denna hårfärg heller med tanke på att det passar min boemiska stil men målet är blond inte flammande röd. (Åtminstone inte denna gång :) )

• Svar på tråden Fick orange hår. Hjälper det att bleka igen?
  • karsu

Det kan funka att bleka det en gång till, men vänta någon vecka i alla fall. En blekning sliter juh hemskt mycket på håret. Och satsa på att slinga, det sliter juh inte på hela håret.

• 2SmåPrinsar

Min dotters hår belv cokså orange och jag hjälpte henne att bleka det igen så nu är det ljusare men lite gult.

• lolou

Detta har hänt mig en gång. Hjälpte tyvärr inte att bleka igen. jag tonade en ask-ljusbrun färg över som dämpade flammorna

Tänk bara på att välja en toning som är helt utan röda pigment utan är åt ask eller silverhållet.

• FruMansour

Idag när jag gick till dagis så stirrade folk. Vågade dock inte säga nått. Visste väl inte om det var misstag eller medvetet val. haha

• Sannanas

Bara bleka o bleka .. själv gick jag från kolsvart till ljusblond, dock med vissa gula slingor, på ungefär 6blekningar :O men inpackning inpackning inpackning och klippa topparna när du är klar, så reder det sig ..

• FruMansour
    Sannanas skrev 2008-04-01 09:55:04 följande:
    Bara bleka o bleka .. själv gick jag från kolsvart till ljusblond, dock med vissa gula slingor, på ungefär 6blekningar :O men inpackning inpackning inpackning och klippa topparna när du är klar, så reder det sig ..
    Ska testa med 2 nya förpackningar. Hade jag enbart haft min originalfärg så hade det inte varit några problem eftersom det blev vitt direkt. Men nu var ju resterande hår Hennafärgat.
  • FruMansour

Man får se det som en självkänsloövning.... Jag tycker ju att det inte är sååå katastrof nu heller och får gå runt på stan och försöka att inte bry mig om att folk glor. haha

• SatuSv

Gör slingor istället tills du blir helt blond,det är svårt att bleka orange o gult hår,askblond,pärlblond ska dämpa det oranga o silverschampoo,men då måste d va en jäkla bra en...

• FruMansour
    SatuSv skrev 2008-04-01 10:30:45 följande:
    Gör slingor istället tills du blir helt blond,det är svårt att bleka orange o gult hår,askblond,pärlblond ska dämpa det oranga o silverschampoo,men då måste d va en jäkla bra en...
    Är det skillnad på medlen i slingförpackningarna och i blekningsförpackningarna då. Jag trodde att det var samma , men olika mängd.
  • FruMansour
    FruMansour skrev 2008-04-01 12:23:01 följande:
    Är det skillnad på medlen i slingförpackningarna och i blekningsförpackningarna då. Jag trodde att det var samma , men olika mängd.
    Det jag funderar över är alltså om det blir ljusare av att slinga men inte av att bleka....
  • its nice to be hated

Jag tycker tonen på sling och vanlig blekning är lite annorlunda. Iaf av det  märket jag använde.
    Pärlblond dämpar allt det gula iallafall, så kör med det hädanefter.

N E V A D A
  • lolla03

HJÄLP!!har mörkbrunt hår (naturlig) skulle bli honungsblond men blev gul och orange. har köpt ett dyrt silverschampo men inget händer.KAN JAG ANVÄNDA t att använda en ask/pärlblond utan att det blir grönt?

• cazh82

Orange är knepigt, är det inte för mycket clown-orange utan mer gult så skulle jag köra på en pärlblond. Vet att jag tagit till det knepet under alla år när man snålade in på frisörkostnader. Men egentligen om du är våghalsig så skulle jag bleka en gång till innan jag körde den pärlblonda.

Silverschampo fungerar inte i såna krislägen, mer för att upprätthålla den ljusa färgen.

lolla03 skrev 2013-10-14 15:54:36 följande:
    HJÄLP!!har mörkbrunt hår (naturlig) skulle bli honungsblond men blev gul och orange. har köpt ett dyrt silverschampo men inget händer.KAN JAG ANVÄNDA t att använda en ask/pärlblond utan att det blir grönt?

Svar på tråden Fick orange hår. Hjälper det att bleka igen?