• Grisen81

Någon annan som har problem med bihålorna? AJ!!

Jag har problem en tredje gång på 1,5 månad. Idag har jag så jäkla ont i vänstra ansikts halvan trots 2 Treo tabletter. Har sån tur att jag fick tid till öron-näsa-hals idag 13.30. Äntligen kanske man kan få vettig hjälp.
    jag har ingen lust att äta antibiotika för tredje gången. Någon annan medsyster? Finns det hopp för mig? Ska tillägga att jag har två småbarn som smittar mig hela tiden med olika virus...

• Svar på tråden Någon annan som har problem med bihålorna? AJ!!
  • Flutterby

Jag har haft problem med mina bihålor av och till sedan augusti! Jag ska träffa läkare på fredag för en ev. remiss till röntgen. Har fått ett par antibiotikakurer, men just nu tar jag rinexin och cortisonspray.

Krya på dig!

• Grisen81

Jag tar redan Nasonex+ gör nässköljningar morgon+kväll.

• Flutterby
    Grisen81 skrev 2008-04-01 10:36:57 följande:
    Jag tar redan Nasonex+ gör nässköljningar morgon+kväll.
    Jobbigt!
  • Jennie H

Har också problem med detta, har varit förkyld sen oktober nu och ätit 2 antibiotikakurer under denna graviditeten. Vägrar att göra det igen. Har också fått tid på öron-näsa-hals, eller ialla fall remiss. Är också tacksam för tips!

• MissyX

Om du har problem med bihålorna så är ju Rinexin den bästa medicinen för det ger ju en avsvällande effekt + nässpray med kortison i. Jag brukar få bihåleinflammation titt som tätt så jag ser till att ha Rinexin hemma, ber läkaren att skriva ut så man har ett lager extra hemma så man slipper springa hela tiden till vc.

• Flutterby
    MissyX skrev 2008-04-01 10:54:34 följande:
    Om du har problem med bihålorna så är ju Rinexin den bästa medicinen för det ger ju en avsvällande effekt + nässpray med kortison i. Jag brukar få bihåleinflammation titt som tätt så jag ser till att ha Rinexin hemma, ber läkaren att skriva ut så man har ett lager extra hemma så man slipper springa hela tiden till vc.
    Men om man får det så ofta så kan det vara bra att de kollar om det finns någon orsak! Därför ska jag ev. på röntgen så de kan se hur mina bihålor ser ut.
  • MissyX
    Flutterby skrev 2008-04-01 11:39:28 följande:
    Men om man får det så ofta så kan det vara bra att de kollar om det finns någon orsak! Därför ska jag ev. på röntgen så de kan se hur mina bihålor ser ut.
    Ja självklart ska man koll upp om det finns någon orsak! Har själv gjort ett flertalet undersökningar med bla magnetröntgen men de hittade inga fel. Så jag har nästan börjat vant mig med bihålsinflammationer nu för tiden..men det är inge skoj inte.
  • Grisen81

nu har jag varit och röntgat bihålorna, så ska läkaren ringa sen. men vafan ska jag göra åt denna ihärdiga värk. Treo hjälper ju inte..usch vad ont jag har. Glömde fråga läkaren om just värken. Han pratade om att mina slemhinnor är överaktiva och det kan bero på allergi som måste kollas upp...

• Grisen81

sen sa han att antibiotika var lönlöst vid bihålevärk för det brukar aldrig röra sig om bakterier? Jag blev nästan utskälld för att jag hade tagit det förut...fattar ingenting?

• Deia

Jag tar också Nasonex, plus Nozoil som tar bort torrheten i näsan.

Det som är viktigast för mig är tråkigt nog: MÖSSA.
    Även inne i livsmedelsbutiker, vid frysdiskarna t.ex, måste jag ha mössa över pannan. Annars kommer värken som ett brev på posten och det knäpper ock knastrar
    Inte roligt när vårsolen kommer fram och man vill känna vinden i håret...........

• Jisse

Har haft en väldigt segdragen förkylning sedan mitten på januari och jag tar också Nasonex och Rinexin. Har just nu främst problem med vätska i örat men även med bihålorna. Hade bihåleinflammation för nästan 2 månader sedan och trots antibiotika tog det låång tid innan den gick över. Det märkliga är att jag fortfarande har känningar i tänderna. Alltså, när jag har bihåleinflammation får jag även ont i tänderna och det är detta som helt vägrar släppa. Men hur länge kan man egentligen äta dessa mediciner? Läkaren påstod att jag skulle ta medicinen ett par månader... Ett par månader? Låter helt galet i mina öron. Kan det stämma?

• Lirre

Jag är inne på min 3:e penicillinkur för bihåleinflammation sen i början på feb.

Ska väl tillägga att jag är gravid oxå så jag tror att det är av den orsaken jag åker på detta hela tiden.
    Blev spolad 2 för lite drygt en månad sen. Blev bra & nässpraysfri.
    Men nu är jag igång med nässpray & rinexin igen.
    En läkare skrev ut Nasonex till mig, men en annan läkare jag träffade här om dagen tyckte inte jag skulle använda det pga graviditeten.

ღAgnes 14/1 -06 ღ & ღLillebror BF 7/7 -08 ღ
  • Grisen81

Lirre: Jag läste att det är vanligt med bihålebesvär när man är gravid för att slemhinnorna svullnar. Jag läste mig även till på nätet igår att orsaken till att man har ont är att det blir förändrat tryck i bihålorna och då är ju pencillin lönlöst. Jag har inte lika ont idag-ta i trä! Jag ska verkligen försöka undvika pencillin denna gång för det är ju inte bra för kroppen.

• Jennie H

Läkaren skrev inte ut nasonex eftersom jag var gravid, står tydligen i fass, men min bm fattade inte alls varför och sa att man kunde använda detta. Ändå visade läkaren till och med vad som stod. Konstigt!

Svar på tråden Någon annan som har problem med bihålorna? AJ!!