• Anna83 m Juline och Vincent

finns det nån bra sida om dop?dekorationer mm

skulle behöva lite inspiration till våran sons dop...om dekorationer o sånger,inbjudningskort o sånt....

• Svar på tråden finns det nån bra sida om dop?dekorationer mm
  • becky79

hejsan,

insperation, jag tycker det finns ganska lite för barndop, men jag har "stulit" ideer fr bröllops tankar.

ifall du googlar så kan du får massor utav ideer när du skriver tex baby shower, eller likn.

jag har suttit o kollat runt o skrivit upp i ett häfte allt möjligt, sen väljer man bara vad man vill ha :)

• becky79

om du går in på panduro el likn. kan man inte vara utan insperation, räcker med katalogen egentligen :)

inbjudningskort, behöver inte vara jätte svårt- bara hur mycket man vill att det kostar.
    Man kan ju göra själv klipp/klistra o printa ut, beställa, eller gå in på tex onoff (tror jag det är som har maskinen) man kan överföra bild fr minneskort/cd/mobilen, sen kan du välja stl. ifall du vill ha text (som du skriver själv) ev ram... kostar endel, men då kan du göra det där på plats och se direkt hur det blir o printa ut.

här ska vi göra ibjudan, (en bakgrund-blå, en mönstrad o en vit-papper, som läggs på varann) texten printar vi ut i den färg som är underst. Tackkorten kan man skicka med bild sen.

köp tex. papper o gör egna små lådor som man kan fylla med godis eller likn. (jag har gjort över 50st i blått), sen när dom är klara så sätt ett sidenband på.

ljus, du kan välja att ha tex blockljus i färgtemat, eller varför inte köpa tex ikeas billiga värmeljus och sätta siden band på dem- för ljus, eller så fyller man det med blommor.

köp snygga servetter, eller enkla o gör en snygg vikning.

bordsdukar i tyg eller metervara-papper

confetti (kan man trycka ut själv med en liten grej som jag inte vet vad det heter men...)

finns massor

Svar på tråden finns det nån bra sida om dop?dekorationer mm