• Prettyblueeyes

Tungandad och väldigt ont i magen. Snälla någon som vet om det är normalt

Känner mig mer och mer tungandad nu behöver jag inte göra något för att bli det utan det räcker med att jag ligger ner. Har ont i magen, känns som riktig jävlig mensvärk med hugg, vaknar flera ggr om natten av att det gör så ont att tårarna bara rinner. Någon mer som mår såhär i vecka 11. Snälla behöver svar, orkar inte må såhär. Ska till barnmorskan imorgon fast just nu känns det som om jag inte orkar vänta tills dess :(

Så himla ledsen och trött.

• Svar på tråden Tungandad och väldigt ont i magen. Snälla någon som vet om det är normalt
  • NeaVida

Mår du så dåligt ska du gå till akuten. Så enkelt är det tyvärr. Ta med en bok - men det är viktigt att du även säger att du har svårt att andas! (att bli tungandad av graviditeten kommer inte förrän mycket senare än vecka 11)

• NeaVida

Jag tycker faktiskt att du ska gå direkt!

• EmiliaJ

Jag känner igen mig lite i det du beskriver. Jag har också ont i magen, mest på nätterna. Tungandad känner jag mig när jag tex går fort i en trappa, läser länge för sonen etc Men är du orolig så åk till gyn.

Lycka till!

• snos81

hej

känner ocks igen mig jag hr haft kraftig mensvärk sedan 5veckan och nu är jag i vecka 13. men det andra har jag inte börjat känns föränn nu. men om du är orolig ring in och fråga.

kram och lycka till

• LadyLiz

Hej Prettyblueeyes
    Låter lite som jag. Tyngre andning fick jag får några veckor sedan. Jag inte i jättebra fysisk shape (10 kg övervikt) men nu känner jag mig gammal... trappor, simning och raska promenader. Flås,flås.

Jag har också haft rejält ont senaste veckan. Men mest på baksidan vid svanskotan, men igår fick jag kraftiga smärtor i nedre buken också. Men jag var på vul förra veckan och allt såg okej ut. En väninna tror det kan vara foglossning.

Hoppas du får snabb hjälp, fy fasen för att behöva vänta och börja oroa sig. Kom tillbaka och berätta vad de säger!

• Prettyblueeyes

Nu har jag varit iväg på akutgyn och fått kolla upp allt, bebisen mår fint och hjärtat slår. Fick lämna blodprover så hoppas jag får svar snart. Fick suppar att ta till natten så jag kan sova och det känns skönt. Får hoppas det blir bättre och att det bara beror på att kroppen förändras.

• astrakanvägen

Har också sjuk mensvärk och bak ryggen. var på vul idag men det såg bara hinna och gulkropp men att det var normalt för det var tidigt. Är så sjukt orolig.

• LadyLiz

Astrakanvägen: var inte orolig, din lilla bebbe ligger där och skvalpar. Snart nog får du både se och känna den, försök slappna av och tänk positiva tankar.

Prettyblueeyes: skönt att allt var bra. Sov gott!

• empa81

Det är visst vanligt att bli tungandad i början av graviditeten, blodflödet genom levern blir högre och kan orsaka andfåddhet!

NeaVida skrev 2008-04-01 12:13:04 följande:
    Mår du så dåligt ska du gå till akuten. Så enkelt är det tyvärr. Ta med en bok - men det är viktigt att du även säger att du har svårt att andas! (att bli tungandad av graviditeten kommer inte förrän mycket senare än vecka 11)
  • NeaVida

Att bli tungandad just när man ligger ner orsakas senare i graviditeten av att bebisen tynger ner. I vecka 11 är det inte normalt att vara tungandad bara för att man ligger ner.

• Rusina

Orsaken till att det är tungt att andas KAN också vara att den här tiden på året är det hur mycket dammpartiklar som helst i luften. Och då kroppen annars oxå är helt upp och ner kan den reagera extra mycket på dessa. Jag har också märkt att det blir svårt att andas de dagar det är torrt i luften.

Ångbad kan hjälpa. Jag håller mig inomhus så mycket det går de dagar jag ser på vädret att det kommer att bli tungt. Men det alternativet har inte alla.

Påstår alltså inte att det inte kan vara något annat, men sannolikheten finns. Astma-attackernas antal går alltid upp med enorma procenter under tidig vår. Kämpa på!

Svar på tråden Tungandad och väldigt ont i magen. Snälla någon som vet om det är normalt