• Rix

Konfirmation, tips och annat.

Sonen konfirmeras nu den 12/4. Dom ska ha kåpor men vad ska man ha under?

Funderar på att bjuda på pastasallad med bröd och sen tåta eller god kaka. Tips önskas.

Önskar lite tips och erfarenheter om konfirmationer.

• Svar på tråden Konfirmation, tips och annat.
  • Hihi2

det är kanske bra att ha rätt så ljusa kläder under kåpan så att det inte lyser igen allt för mycket. kommer ihåg att det var en tjej när jag konfirmerade mig som hade en turkos klänning under den vita kåpan och jag kan lova att det lyste igen väldigt mycket...=)

• koje

När vår son konfirmerades så hade han en beige kostym under kåpan. Han var jätte fin. Många hade bara skjorta o byxor under. Vi hade pasta sallad med kyckling och bröd till när han skulle konfirmeras.

Och vi köpte en helt underbar tårta med vit choklad ja vi hade en annan gräddtårta med men den med vit choklad var bäst tyckte jag. Alla som var där gick inte därifrån hungriga så mycket kan jag säga vi hade sallad hela helgen hihi

Nu ska dottern konfirmeras nu i maj och hon vill ha en exotisk planka med potatis sallad och sallad o bulle till precis som storebror hade på sin student.

Visst det blir dyrare men sanslöst gott och perfekt för en lat mamma som jag. Känner att jag hinner inte stå o laga mat flera dagar före. Jobbar 100 % just nu visst den 30 april får jag reda på om ja får fortsatt el vad så jag tar det säkra före det osäkra o köper färdigt om ifall jag inte får stanna så blir jag deppig o då vill jag ingenting.

Tårta måste vi beställa med.

Vi har hyrt samma partytält som vi hade till studenten förra året hoppas bara vädret blir bra.

Vad hon ska ha för kläder det har vi inte funderat på ännu.

Hoppas att ni får en bra dag.

Föresten vad ska du köpa till sonen i present?

• Rix

Vi har köpt en klocka till honom, en som han själv sett ut.
    Jag jobbar oxå 100% och har 5 andra barn här hemma så det hinns inte med så mycket som man önskade. Lite kallt med partytält nu i mitten på april så vi får knö här hemma. Har nyss haft ett bröllop och ett 40 års kalas så nu avrundar vi med konfirmationen. Helgen efter åker jag och min kusin till hennes stuga och vilar upp oss. Hahahahaha.

Har hittat ett recept på kladdkaka med täcke av creme fraich blandat med vit choklad. Ska testa den i helgen.

• koje

Kan förstå att du behöver vila upp dig. hmmm lät gott med kladdkakan om du vill får du gärna skriva receotet här om den va god.

Hmm jag har bara 4 barn hemma 5e e i revinge utanför Lund o pluggar till brandman.

var et ni som gifte er du o gubben el? Då får man gratta i så fall

Ha en bra månad

• Rix

Jodå det var vi så tack så mycket. Ska se om jag hinner testa kakan idag, lät lite spännande.

• Rix

Det blev supergott med creme fraish täcke på kladdkaka. Dekoreras med jordgubbar och florsocker.

Svar på tråden Konfirmation, tips och annat.