• Anonym

silikonbröst förändring efter graviditet och amning

hallå hallå...

slutade amma mitt barn i början på mars. Vill göra en bröstförstoring i juli, pga att mina bröst blivit så små, jag har rasat massa i vikt och de har inte så mycket innehåll längre.

Saken är den att vi vill ha fler barn, så nu undrar jag alla ni som har inlägg,

tycker ni att brösten förändrades efter graviditet och amning och i så fall hur förändrades dem (hängiga, bristningar mm)

Tänkte göra dem i juli och ev vänta ett år med att bli gravid på nytt, vad tror ni funkar det???

• Svar på tråden silikonbröst förändring efter graviditet och amning
  • Anonym

Mina förändrades inte alls, utan ser ut precis som innan amningen. Jag har "gelehallon" anatomiska implantat, dvs silikon, ej koksalt. Mina förändrades inte alls, utan ser ut precis som innan amningen. Jag tror att det också beror på att jag har väldigt lite fett på kroppen, så tuttarna är mest bara fejk, har nästan ingen volym i mig själv om man säger så.

När jag var som störst, precis innan jag skulle föda hade jag BMI 21,5.

Jag tror det beror på hur mycket naturliga bröst man har innan implantaten....

Det var inga problem att amma!

• SötaSofia

Om du känner att du vill göra det så ska du verkligen göra det, min syster har gjort det. Hon är mamma till en idag 7 årig pojke hon förstorade brösten för 4 årsen. Hon fick hängiga bröst det va inga bröst det var skinn som hängde. Hon mådde psykiskt dåligt av det. Inte nog med det att hennes bild av sig själv blev värre och värre hon fick MS också så familjen ställde upp och hjälpte henne. Hon fick 35000 att operera sig för och sen dess trots hennes sjukdom har allting blivit bättre för henne. Hon har ett nytt sätt att se på sig själv. Hon har starkare självförtroende. Hon funderar ju självklart på ett till barn, hon ska göra om brösten så att hon ska kunna amma.......

• Anonym

har rasat så otroligt i vikt väger nu bara 45 kg till mina 163 cm.

så då blir kanske inte brösten så förstörda om jag blir gravid och ammar med silikon i dem. Eftersom jag knappt har något fett på kroppen, och de blev ju inte hängiga av att vara gravid och amma nu, bara det att jag vill ha dem fylligare!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-04-01 15:05:46 följande:
    har rasat så otroligt i vikt väger nu bara 45 kg till mina 163 cm. så då blir kanske inte brösten så förstörda om jag blir gravid och ammar med silikon i dem. Eftersom jag knappt har något fett på kroppen, och de blev ju inte hängiga av att vara gravid och amma nu, bara det att jag vill ha dem fylligare!
    Exakt!
Svar på tråden silikonbröst förändring efter graviditet och amning