• Wictooria

Du som åt mycke godis/sötsaker under graviditeten, vikt/längd på eran bebbe?

Hej hej! =) Har en liten fråga.
    Ni som åt mycke godis/sötsaker, glass och kakor. Allt helt enkelt.

Hur stort var ditt barn när det föddes?

Jag äter nämligen ganska mycke godis, (jag är inte övervikgit och har gått upp normalt under graviditeten)Är i vecka 26.

Jag har varit ärlig mot barnmorskan och sagt att jag äter mycke godis, och hennes respons var ''det är inte bra att du äter mycke godis, bebisen blir väldigt stor då.''

Så min fråga till er som också ätit rätt mycke sötsaker, hur stort var erat barn när de föddes, längd/kg.=)

• Svar på tråden Du som åt mycke godis/sötsaker under graviditeten, vikt/längd på eran bebbe?
  • mallemalou

3520 och 51 cm , födde i vecka 40+6.

• siamusen

3045 gram, 49 cm, v. 38+3

• Fru Klasson

3765 gram 52 cm v 40+3

♥Älskar mina barn♥
  • Rulltrappa

at glass varje dag pga varmebolja (och olfritt fotbolls-vm, haha), gick upp 13 kg, vecka 41+2 foddes en liten plutt pa 3290 g. 51 cm lang var han.

• Labrat

Risken är väl om du har anlag för diabetes i släkten att du utvecklar graviditetsdiabetes och då kan bebisen bli stor av mycket socker.. annars är det väl mest du själv som blir stor skulle jag tro

• Wictooria

Hmm, ser ingen dramatiskt vikt/längd skillnad..
    Är det sant att bebisen blir större?

• Lovali

Jag är ytterst normalviktig & har gått upp 11-15 kilo i mina graviditeter, den sista så var jag GRYMT godissugen & åt massor min son blev iaf inte jättestor trots att han var 8 dagar sen. Vägde 3660 gram & var 50 cm.

• Wictooria
    Labrat skrev 2008-04-01 14:21:43 följande:
    Risken är väl om du har anlag för diabetes i släkten att du utvecklar graviditetsdiabetes och då kan bebisen bli stor av mycket socker.. annars är det väl mest du själv som blir stor skulle jag tro
    jag är i vecka 26 och jag har inte gått upp mer än normalt. Har normala värden också.
  • Tyrlöv

håller med föregående inlägg.. Jag åt jättemycket godis andra halvan av min grav. och min lilla ängel vägde ändå inte mer än 3080g och var 48cm.. Hon var iof en månad tidig (35 + 4) men skulle eg varit född imon o nu väger hon ca 3600g..

• Geanten

3620 g, 51 cm, jag gick upp 8,5 kg och åt glass, godis, bullar, läsk varje dag + annat då och då som pizza, mc-donnalds mm. har denna graviditet ätit samma och är i vecka 36 och har gått upp 7,5 kg.

Svar på tråden Du som åt mycke godis/sötsaker under graviditeten, vikt/längd på eran bebbe?