Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Taffer

Minnestatuering...

Efter att ha sett massa folk på diverse tv-program (LA-ink osv) göra minnestatueringar för avlidna släktingar och vänner har jag nog själv blivit ltie insirerad till att göra en sådan åt min pappa som gick bort för snart två år sedan. Han var trummis och jag tänkte då eventuellt göra något med det. Denna ideén har nyss uppkommit och det är inget jag tänker göra än utan jag komemr spinna vidare på detta.

Är det några här som gjort något sådant själv? Vad tycker ni om detta? Bara en dum och löjlig grej kanske? Jag har många andra tattueringar och jags er ganska lätt på tatueringar öht. De flesta av de jag har är inpulsgrejor och jag ångrar ignen av dom än.

• Svar på tråden Minnestatuering...
  • Meus Veritas

Jag har bara en tatuering, men det är en minnes tatuering som jag gjorde när jag var 19.
    Den sitter i svanken och är en avlång snirkel tribal med ett hjärta i mitten och i hjärtat så står det Elof som är namnet på min lillebror som dog vid födseln.
    Inget jag ångrar, tänkte på det riktigt länge då min lillebror dog när jag var 12.

Albin vackraste 3 februari 2007
  • M M E

Hejsan,jag håller på att få till en bra tauering till minnet av min bror..Har haft denna tanke i mitt huvud i 2år nu & snart är det verklig...Längtar riktigt till att kunna visa alla mitt minne.
    Ska ha den på handledens undersida..

• Taffer

Wilma84: Beklagar din bror

M M E: Min syster (och bror tror jag oxå) har min papaps autograf tatuerad på handledens undersida. Inget jag känner att jag vill ha, vill ha nått eget. Jag har inte kännt behovet av nått sånt innan, men sen har pappas borgång inte rört mej speciellt mycket helelr...förän nu. Beklagar din bror

• M M E

Jag ska inte ha nått namn utan en symbol som står för min bror för mej oj va svårt d va att för klara hoppas du fatta...

• Taffer

M M E: Förstår precis vad du menar Min papap var musiker och just g.klaven (tror jag det heter) var lite speciell för honom. Funderar på att ha med den på nått sätt, elelr helt enkelt bara den. Vet itne rektigt, men vill görna göra nått för honom i alla fall

• Taffer

Har fått en liten idé nu med g-klaven...min papaps namn börjar på G och jag tänkte skriva hans namn, men börja med g-klaven, och skriva det på dom där linjerna man skriver noter på.

• nattfly

själv har jag en tatuering till minne av min mor som jag
    gjorde ca 6 månader efter att hon dog

det är 2 blommor och en ranka på min högra överarm, vid en av blommorna finns en vacker liten kollibri
    den symboliserar min mors styrka och kamp, hennes förmågan att se
    det vackra sammtidigt som hon kämpade mot cancer i flera år

jag har haft den i snart 8 år och har alldrig ångrat mej

funderar även på att göra en till till minne av min lillebror

• Taffer

nattfly: Låter jättefint
    Beklagar dina förluster.

Svar på tråden Minnestatuering...