• Pyff

Torrevieja - tips, sevärdheter, rekommendationer?

Okej, nu är det bara 3 veckor kvar tills vi drar till Spanien, vi flyger till Alicante och ska bo i Torrevieja. Har hyrt hus privat. Alla ni som har varit där med omnejd, vad har ni för tips till oss? Vi är två vuxna och en 3,5-åring............. Tips på bra restauranger, ställen som kan vara kul för Alexander, rolig shopping osv osv mottages tacksamt!

Pyff på er!
  • Svar på tråden Torrevieja - tips, sevärdheter, rekommendationer?
  • CoCl

Det var mång år sen jag var där, men då fans det ett vatten land en liten bit i mott landet.

• CoCl

en dag i veckan tror det var fredagar så var det en stor marknad nere i stan.

• mebba

Jag och sambo och min då 4-åring åkte dit i Juni, bodde någon kilometer utanför centrum, tyvärr 'r det inte säsong då och det mesta var heldött. vi hyrde också en lägenhet. vi bokade tillochmed om vårat flyg hem, så vi kunde åka hem 3dagar tidigare (skulle va i två veckor). vi hittade ett köpcentrum längre in mot landet och det var det enda vi kunder göra, visst finns det lite affärer mitt inne i torrevieja men men. jag åker nog inte dit igen, isåfall när jag blir pensionär. Men jag kan rekomenadera att hyra bil, så man kan resa runt! men det kan ju vara bättre nu, vi åkte för två år sen...

Trevlig Resa!

• Helgona

Oh det finns massor!
    Om ni har bil så åk till Rio safari i Elche! Jätte rart Zoo
    Marknaden i Guadamar- är den bästa o den är två gånger i veckan ons o lör tror jag

Guadamar har också världens bästa Kina rest 35kr för förrätt, varmrätt o efterrätt super gott!

(det finns buss emellan Torrevieja o Guadamar!
    Stranden är super!
    På de flesta ställena finns små lekplatser, små duschar o badvakter!

CARPE DIEM
  • Pyff

Vi ska hyra bil så visst har vi tänkt att fara runt lite, särsklit om det inte är kanonväder Det låter ju trist at ni inte hittade så mycket att göra, mebba Om det var lågsäsong i juni så lär det ju vara ännu värre i april/maj

Fler tips?

Pyff på er!
  • Pokergirl

Min mamma har en lägenhet strax utanför Torrevieja så jag har varit där ett tjugotal gånger.

La Casona i centrala Torrevieja har underbar plankstek och fantastisk oxfile provencale. Efter strandpromenaden finns en Puma-butik som säljer märkeskläder till kraftigt reducerat pris. Fredagsmarknaden är väldigt trevlig, ligger intill busstationen i Torrevieja. Murcia är en trevlig stad ca 6 mil söderut. Har mkt trevliga butiker, bla El corte ingles som är Spaniens NK.

• Gabbiliten

Pyff När ska ni åka dit? vi ska dit 19 april!

Jag undrar lite över typ hur dyrt/billigt det är att handla kläder å sånt där.
    och vad det är för bad temp då.?

• Pyff
    Gabbiliten skrev 2008-04-03 22:27:20 följande:
    Pyff När ska ni åka dit? vi ska dit 19 april!Jag undrar lite över typ hur dyrt/billigt det är att handla kläder å sånt där.och vad det är för bad temp då.?
    Vi åker den 24 april
    Pyff på er!
  • Pyff
    Helgona skrev 2008-04-03 19:57:45 följande:
    Oh det finns massor! Om ni har bil så åk till Rio safari i Elche! Jätte rart ZooMarknaden i Guadamar- är den bästa o den är två gånger i veckan ons o lör tror jagGuadamar har också världens bästa Kina rest 35kr för förrätt, varmrätt o efterrätt super gott!(det finns buss emellan Torrevieja o Guadamar!Stranden är super! På de flesta ställena finns små lekplatser, små duschar o badvakter!
    Vi hade tänkt oss att eventuellt åka till Rio Safari, Alexander äääälskar djur så det känns ju lämpligt. Blir så irriterad på deras hemsida bara ! Det går ju fasiken inte att läsa på spanska och även om det finns en liten engelsk flagga att klicka på för att få texten på engelska så funkar den inte!!
    Pyff på er!
  • Pyff

Nu är det bara två dagar kvar så har ni några tips släng in dem här

Pyff på er!
  • Sheyda

Åh, älskar Torrevieja. Torrevieja är väl inget plats med mycket sevärdigheter, men det är en trevlig och mysig stad. Du måste givetvis hyra bil och åka runt lite. Varenda gång jag åker dit, så går jag på flertal olika marknader utanför Torrevieja, bland annat den vid Guadamar. Kommer inte riktigt ihåg just nu, vart de andra ligger. Men det finns mycket nordiska människor där nere, så det är bara att fråga.

Däremot måste ni verkligen åka till Playa del a Mata. Det är min favoritstrand. Varenda gång jag varit där, så har det varit härliga vågor. Annars finns ju badlandet, men de har nog inte sässong riktigt ännu. Möjligtvis öppnar de tidigast i maj, så kolla och fråga. Där finns det mycket roligt, både för småbarn och vuxna. :)

När det gäller priset på kläder i de vanliga butikerna, så är de rätt så snarlikt våra priser. På marknaderna kan du hitta en del billigt, men kvalitén på dom är inget vidare. Är dum nog och köper alltid en massa kläder ifrån marknaden och i stort sett alla är förstörda. Väskor, klockor och smycken däremot, är lite bättre att köpa, om man vill ha något ifrån marknaden. Men annars rekomenderar jag all god mat. :)

Torrevieja är bra stad, om man bara vill vila upp sig och ha det trevligt med familjen.

• Pyff

Tack Sheyda! Det låter ju supermysigt Vi har hyrt bil hela veckan så vi kan åka runt och kika lite............. Har du några speciella restauranger att rekommendera?

Pyff på er!
Svar på tråden Torrevieja - tips, sevärdheter, rekommendationer?