Åh, älskar Torrevieja. Torrevieja är väl inget plats med mycket sevärdigheter, men det är en trevlig och mysig stad. Du måste givetvis hyra bil och åka runt lite. Varenda gång jag åker dit, så går jag på flertal olika marknader utanför Torrevieja, bland annat den vid Guadamar. Kommer inte riktigt ihåg just nu, vart de andra ligger. Men det finns mycket nordiska människor där nere, så det är bara att fråga.
Däremot måste ni verkligen åka till Playa del a Mata. Det är min favoritstrand. Varenda gång jag varit där, så har det varit härliga vågor. Annars finns ju badlandet, men de har nog inte sässong riktigt ännu. Möjligtvis öppnar de tidigast i maj, så kolla och fråga. Där finns det mycket roligt, både för småbarn och vuxna. :)
När det gäller priset på kläder i de vanliga butikerna, så är de rätt så snarlikt våra priser. På marknaderna kan du hitta en del billigt, men kvalitén på dom är inget vidare. Är dum nog och köper alltid en massa kläder ifrån marknaden och i stort sett alla är förstörda. Väskor, klockor och smycken däremot, är lite bättre att köpa, om man vill ha något ifrån marknaden. Men annars rekomenderar jag all god mat. :)
Torrevieja är bra stad, om man bara vill vila upp sig och ha det trevligt med familjen.