• Anonym (drömmare)

Att drömma om att döda sin katt... (varning för känsliga)

Sluta läs om du är känslig.

Inatt drömde jag att jag och min sambo dödade en av våra katter genom att trycka sönder halsen på henne så att blodet sprutade och sedan drog vi av huvudet från kroppen.

Men min fråga är, HUR kommer det sig att man kan drömma något sådant, jag menar, drömmarna är ju mina egna tankar, men hur kan jag komma på något så grymt?

Jag kan ofta drömma hemska saker, och förvånas mer och mer över hur grymma fantasier/"vetskaper" (fel ord, men tankar är inte rätt ord heller eftersom jag inte tänker utan drömmer) jag har...

Sett för mycket på tv som barn?

• Svar på tråden Att drömma om att döda sin katt... (varning för känsliga)
  • Anonym (Is)

Det är kanske för att du är rädd att förlora katten på något sätt?
    När jag va liten så drömde jag ofta att jag mördade någon som stod mig väldigt nära, och det var den sista personen jag skulle vilja skada. Det berodde på att den personen var absolut viktigast i mitt liv och jag oroade mig ofta för den dagen de skulle dö.

• Anonym

Antagligen läste du om de poliser som dödade katter eller liknande och då kan det bli sådär. Betyder inte alla att du skulle vilja göra något liknande irl.

Men förstår att sådana drömmar påverkar dig och känns obehagliga.

• Anonym

Vad läskigt!

Men jag tror också att det kan handla om att man är rädd att förlora katten eller nåt liknande.

Jag drömde en gång att jag stoppade in våran katt i micron... Det var läskigt att vakna och komma på vad man drömt.

• Anonym (X)

Men drömmar är ju bara symboler för annat, det är ju hjärnans sätt att sortera tankar och känslor och detta gör den i symbolform det betyder alltså inte att du är en ond människa som vill slita halsen av din katt bara för att du drömmer om det, katten symboliserar något annat, något som du är arg på t.ex.

Jag har till exempel drömt att jag har stoppat in min kommande bebis i ett dockskal (bisarrt va?) men inte betyder det att jag faktiskt vill göra det, det symboliserar antagligen att jag fortfarande inte ser min mammaroll som verklig, utan mer som en lek som när man lekte med dockor.

Svar på tråden Att drömma om att döda sin katt... (varning för känsliga)