• skånetös78

Vill ha tips om Sardinien!

Skulle vilja veta lite om vart man ska bo på Sardinien för att ha nära till fina stränder men även mysiga restauranger och små butiker. Har kikat på charter dit men det verkar bara som det är Fritidsresor som flyger dit. Ni som åkt dit på egen hand, hur tog ni er från flygplatsen till hotellet?

Ni som varit på Sicilien får också gärna svara på samma frågor då vi är lite nyfikna även på den ön!

**Blivande Fru Nordström**
  • Svar på tråden Vill ha tips om Sardinien!
  • skånetös78

*puffar upp*

• allaminaliv

Jag flög till Algero med Ryan air och fixade lägenhet via deras hemsida. Så då ingick hämtning på flygplatsen. Fast avstånden är inte långa.

Superhärligt och himla najs var det iallafall i Alghero

• bubili

Jag säger samma sak...boka flyg med ryanair och bo i Alghero... Du har en otroligt fin/mysig stad med MASSOR av restoranger, kafeer, fina promenader. Stranden äör jättenära stan....det går nästan att bo 100m från både strand och stad. REKOMENDERAR starkt Vi avr där i augusti 2007 och ÄLSKADE stället!

• bubili

Glömde svara på transfer fråga...Buss från flygplats till Alghero går ofta, kstar INGENTING och tar ca20 min till stan. Lätt som en plätt!

• Deia

kimshi och bubili: Kan ni rekommendera något hotell?

• skånetös78

Åh vad perfekt det låter! Vill gärna ha förslag på hotell!

• bubili

Alma vet jag är jätetfin och ligger bra till, direkt på stranden, ett fint promenad till stan. Catalunya ligger direkt vid "ingången" till gamlastan, max 5 min till stranden Vi bodde på ett hotell som verkar bytt namn och heter BArcelona nu(vi kommer inte ihåg namnet, men den var bra Den låg mellan de andra två hotell som jag nämnde...Nära allt. KOlla på
    www.octopustravel.com
    där har du mer eller mindre alla Algheros hotell. Ocg där bokade vi vårt boende!
    Lycka till!

• skånetös78
    bubili skrev 2008-04-02 20:40:24 följande:
    Alma vet jag är jätetfin och ligger bra till, direkt på stranden, ett fint promenad till stan. Catalunya ligger direkt vid "ingången" till gamlastan, max 5 min till stranden Vi bodde på ett hotell som verkar bytt namn och heter BArcelona nu(vi kommer inte ihåg namnet, men den var bra Den låg mellan de andra två hotell som jag nämnde...Nära allt. KOlla påwww.octopustravel.comdär har du mer eller mindre alla Algheros hotell. Ocg där bokade vi vårt boende!Lycka till!
    Massor av tack! Nu ska här bokas resa!
  • bubili

lyck atill då. Skriv gärna sedan vad du har bokat

• skånetös78

Det lutar åt att det blir något av Fritidsresors hotell i Alghero, sambon vill ha det enkelt och åka charter och han är såå envis! Hoppas av fritidsresors hotell är ok, har hört lite negativt om SanMarco tyvärr!

Svar på tråden Vill ha tips om Sardinien!