• Anonym

Hur blir man fri en psykopat?

Jag har lämnat honom ett flertal gånger.
    Denna gången är det allvar känner jag.Jag var stark ett bra tag men sen när jag blev svag då kom hans attack!!han vet precis hur han ska göra för att pressa mig och träffa min ömma punkter?Han snärjer mig och få mig att säga saker jag inte vill.Som om han hade någon krafft och kunde styra över mig.
    Vet inte hur jag ska ta mig ur detta själv?
    har en jättebra psykolog som har fått mig att inse hur pass sjuk han faktiskt är.
    Jag faller ihop snart.Vi har dessutom ett barn på 2 år tillsammans.
    Är det någon som varit tillsammans med en psykopat eller kan råda mig?

• Svar på tråden Hur blir man fri en psykopat?
  • Anonym

Jobbigt läge! Men om du har bestämt dig och problemet är att han "pratar omkull dig" kunde du dra och se till att inte ha direkt kontakt med honom - se till att all kommunikation går via ett ombud som du litar på. Givetvis bör du meddela vart ni är om ni har gemensam vårdnad, såvida inte barnet är i fara.

• Anonym

Min sambo var tillsammans med en psykopat före mig, och jag kan säga att jag idag är väldigt förvånad över hur mycket en människa kan bryta ner en stark person.

Jag har inga direkta råd, bara lämna honom!!!!!!!!!!!!

kramar till dig! Du är värd bättre.....

• Anonym (Erfarenhet)

Har vart i din situation & Rådet är Lämna nu!!!!!
    Tänk på Barnet!!!

Mitt gick så pas långt att Kvinnojouren blev inblandad & jag fick Besöksförbud på mitt x som dessutom fick fängelse!

Tro aldrig på honom han ändrar sig aldrig!
    Ger dig en Spark där bak men även en kram & Önskar dig lycka till!

• Anonym

Jag har varit i kontakt med kvinnojouren för ett tag sen.Han har aldrig direkt misshandlat mig. Han har knuffat och slängt in mig i bord och sånt ett par gånger. Men det psykiska är värst..
    skulle komma till att jag är så rädd för han tjatar hela tiden om det kan bli vi(lämnade honom för 2 mån sen).och jag vågar inte säga helt nej...för jag vet hur elak han kommer bli.
    Han njuter och känner att han har makt när jag mår dåligt.

Hur klarade du ut det? Hur fick du dig själv att förstå att han aldrig kommer att ändra sig vad han än säger.
    jag vet att han inte kommer göra det men när han börjar prata så manipulerar han och håller på.

• Anonym (Erfarenhet)

Mitt X misshandlade mif fysisk,psykiskt & våldtog mig
    Jag hade en bra vän som anmälde & på den vägen är det!

Vidare så hade jag många som stöttade mig & bra psykolog kontakt mm Viktigt!
    Psykopater ändras aldrig med samma kvinna/man,men.......
    Kan mycket väl fungera med andra,helt sjukt är det!

Du måste låta bli att lyssna på honom & ta dig därifrån med barnet fort!
    Sedan ha väldigt lite kontakt & låta någon alltid vara med då ni ses.
    Ni har ju barn tillsammans...vi hade det med tyvärr
    Därför MÅSTE du göra nåt nu!!!!

Lycka till!

• Anonym (been there)

Ts; har levt i ett fruktansvärt destruktivt förhållande, psykiskt och fysisk misshandel.
    för mej var den psykiska misshandeln värst så tillslut BAD jag honom att slå mej istället..den smärtan går ju över..
    det eskalerade hela tiden..han slog,bad om ursäkt,slog igen..jag lämnade honom...han grät o pratade om att VI inte kunde leva utan varandra..jag hade inte riktigt nån egen vilja..tog tillbaka honom..förmodligen av rädsla och för att jag fått inprintat i mitt huvud att jag skule va GLAD att jag hade en sån kille som han...han va det bästa en sån som JAG kunde få..och efter månader av isolering tror man ju på det!!
    jag va en stark tjej innan jag träffade honom..det va ingen som satte sig på mej..men en psykopat kan drabba vem som helst!!
    detta slutade i att han knivhögg mej för att jag hade gått ut..jag hade utegångsförbud! efter den incidenten tog det 4 månader innan jag va fri..där kände jag att mitt liv va i fara. men det tog tid...jag läste boken Gömda som jag fick i julklapp...passande...då började jag inse att detta inte kommer sluta...o så fick det helt enkelt va nog!

men i såna lägen kan det ju va svårt att göra det för sin egen skull..om självkänslan är i botten...vilken den oftast är..men tänk på erat barn..ett barn ska inte växa upp i ett sånt förhållande o tro att sånt beteende är ok..min mamma blev slagen och jag har sökt mej till liknande förhållanden omedvetet...
    kämpa på, du fixar detta!!!!
    DU är värd nåt mycket mycket bättre!

kramar

• Helheim

Jag har bott ihop med en psykopat. Jag vet inte hur jag kom därifrån, men tror att jag väntade tills han var iväg nånstans...gick ut, låste dörren och stack hem till en vän. Återvände inte till min lgh förrän ett år hade gått.

Han var hemsk och bl.a. så lekte han "rysk roulette" med mig en kväll...jag gjorde iaf 2 självmordsförsök innan jag lyckades komma bort. Han försökte även få tag i min dotter o skulle döda henne för att hon försökte försvara mig...hon var 4 år då :(

Gå NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du finns i mina tankar, och jag blir så ledsen över att det får finnas sådana här situationer....Gå NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gå NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Halvdanskan

Min syster har levt ihop med en psykopat. När hon lämnade honom, skickade han brev, sms, mail, ringde och besökte (alla tider på dygnet) inte bara henne - alla släktingar och vänner blev uppvaktade på samma sätt med anklagelser, fula ord, förtäckta hot mot henne. Min pappa fick rådet av en polis han kände att i alla fall samla in allt han skrev osv. Om något skulle hänt min syster något skulle vi iallafall haft bevis på att han var fullständigt galen och besatt av henne. Alla vi som fanns runt omkring visade på alla sätt vi kunde att vi stod som en skyddande mur runt henne. Kanske detta skrämde bort honom lite. Såsmåningom skaffade han en ny flickvän (som jag hört på avvägar, vill lämna honom nu) och då lugnade han ner sig.

• mariquita

Lever i en liknande situation... Har lämnat honom för några månader sedan men han är nog övertygad att jag kommer tillbaka. När han för ca en mån sedan jagade mig i lägenheten med en kniv och minutrarna innan pekat med ett finger och sagt att han aldrig hotat mig förstod jag att han var riktigt farlig för mig. Sedan dess har jag inte träffat honom ensam. En psykopat kan man aldrig lita på.

Försök att undvika onödiga kontakter med honom. Helst inga kontakter alls. Så att han aldrig får möjlighet att tala omkull dig. Själv har jag två små barn med mannen och vi har varannan vecka. Men alla kontakter går via andra personer nu, och det är jag glad över. Tyvärr har jag fortfarande en abstinens och vill att allt ska vara bra, men det blir det aldrig med en sådan man som inte själv vill förändras... tyvärr... Skickar många styrkekramar. Vet vad du går igenom.

• Anonym

Jag har levt med en psykopat i några år och det var det värsta jag någonsin gjorde. Han tryckte ner mig totalt, fick mig verkligen att känna mig totalt värdelös och till råga på allt våldtog han mig oxå en kväll.

Jag försökte lämna honom ett antal ggr. Jag lyckades på en egen lägenhet men jag var inte stark nog att bryta kontakten med honom. Men då jag träffade min nuvarande man fick han mig att inse att jag var tvungen att bryta med exet för att må bättre.

Så jag bröt allt med honom, raderade hans mobilnr, slängde kort på honom, gick i terapi för att komma tillbaka. Och jag lyckades. Idag sitter psykopaten inspärrad för våldtäkten som han gjorde på mig.

Men det tog lång tid att komma tillbaka. Men man måste vara stark att kunna säga ifrån. Det blev jag till slut som tur var.

Svar på tråden Hur blir man fri en psykopat?