• Elphaba

Gotland under medeltidsveckan med barn&hund- galet?

Hur galet/katstrofalt är det att tro att man ska lyckas semestra i Gotland (inklusive Visby) under medeltidsveckan med en 5 månaders bebis och en hund?

Har länge varit sugen på att åka till Gotland, och kom överens med mamma om att vi kanske kunde åka tillsammans i sommar, jag, sambon, och mamma+make, med bebisen, hunden och hela paketet.

Hittade en stuga som vi preliminärbokat till v32.. som var den enda veckan som alla kunde. Och inser idag att vecka 32 är medeltidsveckan..Förvånad Nog för att den säkert är trevlig men det måste vara en förfärlig massa folk? Går det över huvud taget att manövrera hund och barnvagn inne i Visby under medeltidsveckan?

Självklart ska vi göra andra saker på Gotland än besöka Visby, men att helt undvika Visby känns ju sådärkul..

Vad annat bör vi inte missa på Gotland?
    Bra aktiviteter med miniknodd+hund?

• Svar på tråden Gotland under medeltidsveckan med barn&hund- galet?
  • Imox

tänke bara på en sak på medetidsveckan skjuts det inte typ kanoner o pangar mycket tänkte lite på eran hund om det e något problem för den...

• sassus

Några kanoner eller smällar har jag aldrig hört på medeltidsveckan, och ändå är jag uppvuxen i Visby. Rätta mig om jag har fel, men hade de verkligen skjutvapen och kanoner på medeltiden?

Det kan dock va knökfullt med folk innanför murarna under medeltidsveckan, men inte överallt. Håll er borta då det är någon aktivitet (som när Valdemar Atterdag brandskattar Visby, vilket visserligen är rätt kul att se), eller när det är medeltidsmarknad så ska det nog inte vara nåt problem. En och annan medeltisklädd människa kommer ni nog stöta på, men det kanske bara är lite kul.

Är alltid väldigt dålig på att rekommendera roliga saker att göra på Gotland, men du får gärna fråga om du undrar över nåt. Jag tycker iaf ni gör ett bra val som väljer att åka till Gotland Längtar dit väldigt mkt och hopppas jag får tid att åka "hem" lite i sommar.

• Elli47

Vi råkade befinna oss i Visby under medeltidsveckan i fjol och det var inte alls så mycket folk som jag inbillat mig att det skulle vara! Ute på stan var det lugnt, det mesta folket var nere på området där själva medeltidsfestivalen hålls och där var det inte heller så farligt, det är ju ganska lugnt tempo.

• Clever LG

Ni får inte missa raukarna på folhammar Fantastiskt vackert.

Jag tycker inte heller att det är så mycket folk under medeltidsveckan och precis som Eva37 säger, de håller till på festivalområdet.

• Imox
    sassus skrev 2008-04-01 23:08:48 följande:
    Några kanoner eller smällar har jag aldrig hört på medeltidsveckan, och ändå är jag uppvuxen i Visby. Rätta mig om jag har fel, men hade de verkligen skjutvapen och kanoner på medeltiden? Det kan dock va knökfullt med folk innanför murarna under medeltidsveckan, men inte överallt. Håll er borta då det är någon aktivitet (som när Valdemar Atterdag brandskattar Visby, vilket visserligen är rätt kul att se), eller när det är medeltidsmarknad så ska det nog inte vara nåt problem. En och annan medeltisklädd människa kommer ni nog stöta på, men det kanske bara är lite kul. Är alltid väldigt dålig på att rekommendera roliga saker att göra på Gotland, men du får gärna fråga om du undrar över nåt. Jag tycker iaf ni gör ett bra val som väljer att åka till Gotland Längtar dit väldigt mkt och hopppas jag får tid att åka "hem" lite i sommar.
    haha just det blandr ihop me riddarveckor o sånt som finns bortigring :P
    tur att någon har koll på årtal hihihi
Svar på tråden Gotland under medeltidsveckan med barn&hund- galet?