• Virgo82

Slemmigt bajs...?

Hej!

Jag har en dotter på snart 4 månader. Jag helammar henne och det funkar bra. Bajsar som bebisar gör när dom ammas. Men idag var det slemmigt, vet inte hur jag ska förklara, såg inte ut som vanligt om man säger så. Någon som vet vad det kan bero på? Hon verkar inte ha ont eller så. Har bajsat så någon gång tidigare. Blir lite orolig, tacksam för svar :)

• Svar på tråden Slemmigt bajs...?
  • Virgo82

Nja inte mer än vanligt. Lite snorkusar, inget rinnigt snor.

• Smulan1979

Vet inte om det är samma som min dotter har. Men sen ca 4 månder så började hon bajsa lite mer "slemmigt". Samtidigt så började hon bajsa lite mer sällan också så jag har bara antagit att det varit något naturligt. Typ utveckling av magen. Men jag vet inte.

• HemmaHosSofi

Min lilla på 6v hade idag "slemmigt" bahs. Vet inte om det beror på att hon varit förstoppad några dagar..

Joline 080219
  • Virgo82

Tack för svar!

Ja jag tror inte heller att det är någon större fara, blir bara lite fundersam om det är vanligt att dom bajsar lite slemmigt. Det ser lite olika ut dag för dag tycker jag.

Det jag även funderar över är hur man ser när helammade bebisar får diareé?

• Virgo82

Oj jag kanske stavade fel på diarré (haha)?

• Calexico

Min son bajsade första 2 månaderna så som det beskrivs hos helammade bebisar. Sen var han förstoppad i 4 dagar innan det kom en jätteladdning på slemmigt bajs med stora klumpar som luktade väldigt illa. Sen dess bajsar han mycket mer illaluktande bajs ca varannan till var tredje dag. Jag har diskuterat både "förstoppningen", lukten och konsistensen med vår BVC-sköterska och allt är helt normalt... Han är nu 3 månader. Så vitt jag hört ska inte helammade bebisar kunna få diarre.

Svar på tråden Slemmigt bajs...?