• Anonym

Skyddad identitet/förskola

Jag och mitt barn har skyddad identitet pga. pappan, nu är det så att h*n ska börja på dagis och jag är väldigt osäker vilka uppgifter man ska lämna ut till själva förskolan respektive förvaltningen, dem jag har varit i kontakt med har aldrig varit med om något barn som haft skyddad identitet, så jag känner mig verkligen inte på det klara om hur mycket information de måste ha och vad som räcker. Är det någon som har erfarenhet från det här, som kan råda mig lite?

• Svar på tråden Skyddad identitet/förskola
  • Pochahontas

Jag är förskollärare.

Du ska bara ge den info som du måste, finns ingen anledning till nåt annat. Dock ska du se till att personalen vet om att ni är skyddade.

Vi får aldrig lämna ut barn till någon som hämtar, om inte den som skulle hämtat har talat om det i förväg. Gäller alla. Vi får inte heller svara på några som helst frågor på telefon om något av barnen. Så du ska inte behöva vara orolig.

Men, som sagt, endast den informatin som är nödvändig.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Anonym

Okej, men vilken information är det som är absolut nödvändig då?
    Dem vet om att vi är skyddade såklart..

• Pochahontas

Svårt att svara på ju... Kan du ge mej nåt exempel på vad du tvekar om?

Du ska ju förstås upplysa om allergier, sjukdomar och sånt som är nödvändigt att veta. Att ditt telefonnummer är hemligt, vem som får hämta, osv... Kan inte komma på riktigt vad du kan menar.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Anonym

Fullständigt namn, adress, personnummer, mitt hela namn, mitt personnummer, pappans namn och info (som har besöksförbud, ingen vårdnad, inget umgänge)?

• Anonym (Anna)

Väljer att vara Anonym Så ingen kan Veta vem jag pratar om!
    En vän til mig har Skydda Identiet, Pga av sin Fd Man.Bla Polisbeskydd vid behov osv.
    Men nu till saken!