• Kimsan82

Spytt en gång..Magsjuka??

Om man bara spyr en gång, är det magsjuka då? Jag mådde dåligt vid 19 tiden,sen gick jag och la mig!!
    Vaknade nu känner mig lite vissen men inga tendenser att spy!
    Är det ändå magsjuka? Hur länge ska jag stanna hemma?
    Sonen spydde i söndags men bara 1 gång han med..sen har han vart som vanligt!!

• Svar på tråden Spytt en gång..Magsjuka??
  • Tutilure

Märkligt!
    Igår kväll spydde vår son en gång och sen efter det har han varit som vanligt igen.
    Vi trodde att han hade fått i sig något, men det kanske var någon konstig "snabb"-magsjuka?

• Siili

Jo det kan vara magsjuka och kan smitta ett tag efteråt. Har erfarenheter av det när vi blev smittade av en kompis son "bara spytt en gång" och sedan bara kände sig lite risig. Men det behöver ju så klart inte vara magsjuka... Fast känner du dig lite vissen kanske det är bra om du är hemma.

1, 2, 3 testing
  • Kimsan82

Ja jag tycker det är underligt..nog borde man må dåligt mer än 1 gång om det är magsjuka!?
    Fast iofs min mor passade sonen igår och hon har spytt både 1, 2 och 3 grr..
    Vi kanske bara har bra imunförsvar!?
    Känns jäkligt segt att va hemma 48 tim nu, har specialarbete i skolan som ska va inne nästa vecka så igentligen måste jag dit

Tutilure skrev 2008-04-02 01:06:28 följande:
    Märkligt!Igår kväll spydde vår son en gång och sen efter det har han varit som vanligt igen.Vi trodde att han hade fått i sig något, men det kanske var någon konstig "snabb"-magsjuka?
  • Siili

De få gånger jag har haft magsjuka så har jag förresten kommit ganska lindrigt undan och bara spytt någon gång (*peppar peppar*) jämfört med de andra som vänt magen ut och in i timmar. Där kom en till erfarenhet av magsjuka.

1, 2, 3 testing
  • JCA

Det är säkert magsjuka iallafall. Man kan inte räkna gångerna man spyr och så bedöma om det är magsjuka eller inte efter det... Vi fick hela avdelningen nedsmittad pga såna dumheter. Jag jobbar på en förskola.
    Det är väl inte så svårt att vara hemma ett par dagar för säkerhets skull? Eller?

• Kimsan82
    Svar på #8
    Inte i vanliga fall då hade jag utan problem vart hemma..men när man har ett stort examensarbete hängande över sig som man dessutom gör tillsammans med någon så blir det svårare

Men men jag får väl snällt stanna hemma..
  • JCA

NÄ förlåt, jag lät lite mera bitsk än vad jag hade tänkt mig... Ni kanske kan ta lite över telefon eller mejl?

• Aurora

ja det kan vara magsjuka! den varianten går nämligen nu...spy-en-gång-magsjuka!mina barn har haft den och en hel hög barn på deras förskola har också haft just den lightvarianten!

• FannyTess

Jag har åxå precis haft den... spydde en gång igår och hade otroligt ont i magen. Trodde jag ätit nåt konstigt, men har inte haft nån aptit idag så det är nog magsjuka...
    För en stund sen spydde lilltjejen, nu sover hon sött igen .
    Är nog nån konstig variant som går nu....
    Vi håller oss givetvis hemma 48 timmar för att vara på den säkra sidan...

• Gustie

Vi har också haft det så.
    Först min mans båda äldsta söner, kräkte var sin gång, sen inget mer.

Sen fick vår minste son det men han var sjuk i nästan en vecka, vet såklart inte om det vara samma baciller.

Sen kräkte min man en gång också...bara jag som har klarat mig, än så länge, peppar peppar

• Kimsan82

Tack för alla svar..skönt, om man nu kan säga så om magsjuka att det e fler som vart med om denna konstiga variant!!!
    Tycker mest synd om min stackars mor som fick ligga hela natten på dass efter att han ställt upp som barnvakt!!

Svar på tråden Spytt en gång..Magsjuka??