• Tuvalia

Bra förskolor i Storvreta?

Vi har blivit stor familj och letar större boende, bl a i Storvreta utanför Uppsala. Just nu har vi barnen på en fantastisk förskola (med reggio emilia-pedagogik), så jag jag lite ångest över att byta... vill gärna höra om underbara förskolor i Storvreta!

• Svar på tråden Bra förskolor i Storvreta?
  • mommys minute

Min man har varit på alla förskolor i Storvreta och han sa att Vretens var bäst

• Fiffis

Förskolan i Lyckebo är bra, mina syskonbarn gick där...

Mommys minute: Vretens förskola är det den som ligger till höger om konsum och mittemot Skolan? Om du förstår vad jag menar, iaf om det är den förskolan så har jag hört att personalen inte är ett dugg bra, enligt en jobbarkompis.

Det finns en mittemot pluggparadiset med den är bra.

• mommys minute

Ja, det är den vid konsum. Han tittade nog mest på lokalerna, du vet hur karlar är...jag kan tänka mig att personalen inte är så jättebra, för jag gick på promenad förbi dem och hörde en bekant gnällig röst- en ung tjej som jag verkligen ogillar.

• mommys minute

Så kanske vreten inte är så bra torts allt...jag hörde en förälder prata väl om dagiset vid skogen...va den nu heter, men jag tror att de ska stänga? Jag hörde en förälder som var nöjd med Fullerö. Min syster var helnöjd med ett dagis som ligger på Ärentunavägen- men de ska stänga- kanske de flyttar till Lyckebo? Jag vet inte.

• Fiffis

Mommys: Haha undra om det är samma tjej som vi tänker på... för hon är tydligen en av dom väldigt otrevliga. Fullerö är väl det som ligger mittemot pluggparadiset eller är det de som ligger längre ner.
    Men jag kan förstå din man om lokalerna med tanke på att vretens är nyast.

• mommys minute

Hon är typ 25år, kort blont hår, glasögon och har en gnällig röst. Nyutbildad lärare.

• Fiffis
    mommys minute skrev 2008-04-02 12:00:58 följande:
    Hon är typ 25år, kort blont hår, glasögon och har en gnällig röst. Nyutbildad lärare.
    Ne den här är mörkhårig typ 21 år, vi gick i skolan tillsammans hon jobbar också där så då finns det fler jobbiga där...
  • Tuvalia

OK, det låter som att det är värt att kolla upp Fullerö och Lyckebo - och undvika Vreten. Tack för svaren!

• mommys minute

Den blonda förstår jag inte vad hon gör där. Jag har fått intrycket av att hon inte tycker om barn över huvud taget. Hon pratade om att hon ville jobba på mellanstadiet/högstadiet...men jag ska nog inte hänga ut henne för mycket.

• Tuvalia

Gör ett nytt försök att fiska idag - är det någon som kan rekommendera en helt fantastisk förskola i Storvreta?

• Tuvalia

hannamiller: Har du erfarenhet därifrån?

• hannamiller
    Tuvalia skrev 2008-04-03 11:01:50 följande:
    hannamiller: Har du erfarenhet därifrån?
    Inte mer än att jag gick där när jag var liten o hade toppen roligt..
    Plus att jag sen sommar jobbade där också..
  • hjärtat06

Hej!
    Vår dotter går på Fullerö, började i januari på 1-3års-avdelning, och vi är jättenöjda med det! Det är det som ligger precis i början av Storvreta, på Grynings/Skymningsvägen. Astrakanen ligger vid Pluggparadiset.
    Kan helt klart rekommendera Fullerö! Har du några frågor så är det bara att fråga på!
    Vet att det är samma förskolechef på både Fullerö och Lyckebo.

• Tuvalia

Aha, förstahandsinformation! Det är inte ofta man får veta vad barnen tycker.
    Jobbade du där nyligen?

• Tuvalia

hjärtat06: har de någon speciell pedagogik på Fullerö? Jobbar de med projekt eller liknande? Hur många barn är det i grupperna?

• hannamiller
    Tuvalia skrev 2008-04-03 11:17:52 följande:
    Aha, förstahandsinformation! Det är inte ofta man får veta vad barnen tycker. Jobbade du där nyligen?
    nej det var ett tag sen...
    Men det är mysigt där uppe.. Gå en tur ditt upp o träffa dom..
  • hjärtat06

Jag har inte jobbat där, det är bara dottern som går där
    Just nu är det två 1-3års-avd. en liten grupp med 8 barn (extraavdelning) och den "vanliga" med 16 barn. Sen är det två 3-5års-avd. med cirka 15 barn/grupp.
    Den "vanliga" 1-3års har inriktning på Ur & Skur vet jag.
    Vår dotter går på 1-3års extraavdelning.
    Du kan ju kolla på hemsidan om du vill
    www.fulleroforskola.uppsala.se/uvbforskolewebb/templates/startpage.aspx

• Tuvalia

hannahmiller: tack, jag ska titta förbi. Gillar namnet, det låter mysigt...

hjärtat06: nej, det var till hannamiller, var lite vimsig där. Tack för länken! 16 barn låter mycket på 1-3 tycker jag? Vet du om det är svårt att få plats i Storvreta?

• hjärtat06

Det är faktiskt inte så mycket som det låter Tyckte också det först men jag tycker att det verkar som att personalen hinner med jättebra!
    De är ju ute mycket också, JÄTTENYTTIGT!
    Vet inte riktigt hur det är att få plats nu, men i januari var det inte alla som fick plats. Det är ju däremot lättare att få plats till hösten då barnen flyttas upp i åldersgrupperna och till skolan.

Svar på tråden Bra förskolor i Storvreta?