• MariaN

Billig parkering i ÖREBRO city?

Någon som vet vart man kan parkera billigt i örebro på em/kväll? Gärna i närheten av conventum?

• Svar på tråden Billig parkering i ÖREBRO city?
  • Fru Filur

Hmmm... Som boende i Örebro, och bilist, så kan jag säga att i den mån parkering finnes så är den inte billig och inte i närheten av något som man vill besöka.

Eftersom Örebro stad i huvudsak verkar styras trädkramande cykelmuppar som verkar lida av inneboende aggressioner mot bilar så tas centrala parkeringar bort (i nåt missriktat försök att minska trafiken i centrum. Problemet är istället att folk måste åka runt runt runt i halvtimmesvis för att hitta nånstans att höta ifrån sig bilen, vilket knappast minskar trafiken)

Vad är ditt kriterium för nära ? 10 meter eller tre kilometer ?

• Tecken

Jag planerar en resa till Örebro i sommar, vill också veta var man kan parkera. Det ska vara så centralt som möjligt (gångavstånd från centralstationen). Det är helt okej om det kostar en slant, t ex 50-100kr/dygn. Helst inte mer än så. Här i Stockholm är det inte ovanligt att det kostar några hundralappar/dygn...

• 080802

Man kan ju parkera på andra sidan järnvägen, på väster, om man vill. Det är nära att gå och billigare. Jag tycker det är lättare att hitta parkering där också. Finns ju övergångar precis vid stationen. Var i örebro ska du?

• MariaN

jag ska till conventum.
    men på andra sidan järnvägen låter ju bra! det ska jag kolla upp! tack!

• Nina1982

O den där var ju jättebra. Jag pluggar i Örebro så ibland stannar jag i stan. Jag brukar ställa mig på markgatan, en kompis bor där, det är inte alls långt från centrum. 2kr/tim kostar det mellan 8-18 så det är perfekt. Den ligger på andra sidan järnvägen. Under nobeltunneln, direkt vänster, direkt höger. Men ser nu att det finns fler parkeringar närmare. Ska jag definitivt kolla upp. Stod igår på Åhlens parkeringshus, det var inte billigt, betalade 20 kr och jag stod nästan en timme...

• 080802

Om man ska till conventum har de upprättat en parkering (som jag tror är gratis) bort mot Gustavsvik. Det är en liten bit att gå men inte lika långt som att gå från väster.

• MariaN

nej tyvär så är den inte gratis.. snålt när det är så långt att gå..

• 080802

Det var riktigt snålt. Jag har inte kollat så noga på den parkeringen, har bara sett att den finns. Passerar där när jag åker till stan.

Man kan ju parkera på s:a allén. Där har det inte varit så dyrt.

Det här med parkeringar kan jag prata om länge. Det kanske märks. :)

Svar på tråden Billig parkering i ÖREBRO city?