• Nervis

Vilket försäkringsbolag är bäst för kattförsäkring?

Har tittat på agrias veterinärförsäkring som går lös på runt 600 året och den verkar ju bra. Men är det nån som kan rek. nån annan som är bättre (läs billigare fast fortf med bra villkor) och är det nån som haft med dessa att göra så de vet om de är ok att göra med när man kräver ersättning?

• Svar på tråden Vilket försäkringsbolag är bäst för kattförsäkring?
  • snappi81

Jag har folksam till mina missar, betalar 432kr/år.. har tyvärr inte fått användning för den då ända gången jag varit på sjukan med dom så blev det avlivning tyvärr.. och då gäller ju inte försäkringar..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • dellelgarin

inom försäkringar så får man oftast det man betalr för, var noga med att kolla vad din försäkring täcker, är den dyr så täcker den oftast mera.
    Jag rekomenderar Agria, för dem tycker jag ger bäst villkor.

Jag har det bra här på åkern
  • Minoria

Jag skulle definitivt rekommendera Agria eller If. Jag håller på mkt med utställningar, avel osv och känner många inom djur"branschen" och de som har Agria och If är absolut nöjdast.. Aldrig några problem med utbetalningar när det händer något osv... och det är ju därför man har försäkringarna Skrattande

• Majsan70

Agria är de som har bäst villkor tycker jag. Är katterna chippade får man dessutom rabatt. Jag läste o jämförde o hittade inge som var bättre för våra djur.

• Musslan

Jag har Sveland kattförsäkring, den kostar 37:-/månad.

• MariaN

jag tycker inte du ska välja agria. har hört att dom lovar mycket men inte håller det. jag kommer att ha folksam och kommer betala 650 kr ca per år. veterinär + livförsäkring.

• ming

Jag har Folksam och jag tycker att de är bra. Vi har behövt använda veterinärvårdsförsäkringen vid ett tillfälle och det var inga problem me dem alls.
    Men jag tycker nog att du ska jämföra olika försäkringar med varandra, eftersom vissa kan ju ha olika villkor. Jag tror att en del kan ha med mediciner i försäkringen medans andra inte har det, så det är väl lite vad man är ute efter.

• ming

Just det, vi betalar ca 1300 per år för två katter inklusive livförsäkring.

• dessdess

Agria har jag till alla mina djur. Två katter, en hund och en häst. Har aldrig varit några problem, mycket bra tycker jag.

• Dundermamman

Jag har Sveland till alla mina skogisar! Jättenöjd, aldrig några som helst problem!

• Enira

Jag har alla min aförsäkringar hos IF och kattförsäkringen med, jag tycker den är bra ( har itne behövt använda den ) tror jag betalar runt 300 som max för ett år.

• Svart ros

Jag har Agria till min ena katt och betalade förra året (när jag tecknade försäkringen) en summa på över 700 kr för ett år, hade kryssat i att jag ville betala med autogiro för varje månad men fick ändå hem en helårs-räkning. Tänkte inte mycket på det utan betalade hela summan men efter ett tag började 56 kr dras varje månad från mitt konto och jag började då tro att jag var tvungen att betala 700 kr först som en engångsavgift innan de skulle dra via autogiro. Nu har jag fått hem en räkning på nästan 1000 kr, för detta året, för hennes försäkring och jag blev helt ställd. För varför har de dragit 56 kr varje månad när jag trots detta får betala varje helår?!? Måste ringa och höra mig för, för detta känns en aning olustigt...

Svar på tråden Vilket försäkringsbolag är bäst för kattförsäkring?