• Manju

Förskola i Eskilstuna

Någon som har sina/sitt barn i någon slags omsorg i Eskilstuna som kan dela med sig av erfarenheter? Hur funkar det där ni går och vad är bra eller mindre bra?

• Svar på tråden Förskola i Eskilstuna
  • Sebbes mamma

Jag har inte direkt någon erfarenhet men jag är runt och tittar på förskolor i Eskilstuna och det kan jag verkligen rekomendera. Första intrycket har varit viktigt för mig, hur personalen behandlar barnen, hur lokalerna ser ut osv. Ett dagis som vi var på hälsade inte ens den personal som visade oss runt på Sebastian!

• Manju

Det tror jag också är bra. Vilka alternativ har du nu efter besöken? Hur långa köer är det egentligen?

• Sebbes mamma

Det lutar åt Odlarvägens förskola, tycker det verkar mysigt och bra personal och barnsyn, gillar även Syrenens förskola men vet att det är jätte poppis och svårt att komma in.
    Det som jag tycker var värst var Nålmakarens förskola, men har hört att det ska vara ganska populärt.

Finns lite info på kommunens hemsida om alla förskolor, vad de har för åldersindelning osv.

Lycka till

• C21

Vi har fått plats på djurgården vet att det är massor som har sökt dit så jag antar att det är bra.... vi valde djurgården o syrenen för att det bara tar typ 2 min att gå dit från oss...

Svar på tråden Förskola i Eskilstuna