• Fru Gustavsson

Frysa ner hackad lök?

... är det OK, utan att några viktiga näringsämnen försvinner? Och tar gärna emot mer tips på vad man kan frysa ner så att matlagningen går ilsnabbt! (ost vet jag redan, det kör vi i stora byttor)

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Svar på tråden Frysa ner hackad lök?
  • Marco och Mathias mamma

Ja det kan du, det finns ju stora påsar med fryst hackad lök att köpa på Prisextra... Kan inte tro att speciellt mycket näring försvinner av frysning...

• Midsommarafton 77

Jag hade engång köpt mycket lök hem och så frös jag in det hackat. Det gör jag inte om, för nästan allt i frysen tog åt sig av löklukten och jag fick slänga massor emd livsmedel.

• Tecken

Jag har gjort det, fungerade bra. Det där med näringsämnen - hur mycket lök hade du tänkt äta? 5kg? Det är nog en försumbar mängd näringsämnen som försvinner.

• Fru Gustavsson
    Tecken skrev 2008-04-02 17:47:46 följande:
    Jag har gjort det, fungerade bra. Det där med näringsämnen - hur mycket lök hade du tänkt äta? 5kg? Det är nog en försumbar mängd näringsämnen som försvinner.
    Lök är ju kalasgott Känns som att det går åt en sjuhelsickes massa här hemma!
    Nä, men då kör jag på och ställer mig med hackeri-grunken och choppar loss.
    Får väl packa den väl så inte resten av frysen börjar lukta lök.
    Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Kiwinna

Jag gjorde exakt samma tabbe som midsommar 77, det var inte kul... först stå och hacka all denna lök och gråta floder, sen behöva slänga allt i hela frysen pga. lukten

Svar på tråden Frysa ner hackad lök?