Frysa ner hackad lök?
... är det OK, utan att några viktiga näringsämnen försvinner? Och tar gärna emot mer tips på vad man kan frysa ner så att matlagningen går ilsnabbt! (ost vet jag redan, det kör vi i stora byttor)
... är det OK, utan att några viktiga näringsämnen försvinner? Och tar gärna emot mer tips på vad man kan frysa ner så att matlagningen går ilsnabbt! (ost vet jag redan, det kör vi i stora byttor)
Ja det kan du, det finns ju stora påsar med fryst hackad lök att köpa på Prisextra... Kan inte tro att speciellt mycket näring försvinner av frysning...
Jag hade engång köpt mycket lök hem och så frös jag in det hackat. Det gör jag inte om, för nästan allt i frysen tog åt sig av löklukten och jag fick slänga massor emd livsmedel.
Jag har gjort det, fungerade bra. Det där med näringsämnen - hur mycket lök hade du tänkt äta? 5kg? Det är nog en försumbar mängd näringsämnen som försvinner.
Jag gjorde exakt samma tabbe som midsommar 77, det var inte kul... först stå och hacka all denna lök och gråta floder, sen behöva slänga allt i hela frysen pga. lukten