• eynelly

Hur går jag ner snabbt utan att hårdbanta?

Har bestämt mig för att gå ner mina mammakilon som jag inte orkat ta itu med innan, nu till sommaren!
    Vill gå ner ca 7 kilo till våren/sommaren men behöver tipps!
    Hur går jag ner snabbt, utan att behöva gå på dietdrinkar
    eller vara hungrig hela dagarna?

• Svar på tråden Hur går jag ner snabbt utan att hårdbanta?
  • Dino78

Skippar allt som har med sötsaker att göra, inget fikabröd, inget vitt bröd, inget godis, ingen läsk, inga chips.
    Ta lite mindre portioner, öka på med sallad.
    Är mindre och rör dig mer.
    Ät mycket frukt.
    Och se till att äta INNAN du blir hungrig.
    Drick även massor med vatten.

DIF i själ och hjärta
  • Sanber

GI säger de ju är kanon!

ät kött sås bacon å aånt men INTE pasta potatis, alltså tillbehören och INAG mackor...

undvik socker alltså!

Vet många som gått ner med det!

Lycka till..

jag kommer nog kolla ghär lite emd..vill oxå ner !!

• drömhus

Jag gillar viktväktarna och röstar på det.

Du behöver inte vara hungrig och det kan gå ruskigt fort att gå ned. Upp till 1 kilo i veckan, ibland mer.

• MajaLarsson

jag hänger gärna på här, så kanske vi kan peppa/stötta varandra?
    just nu kämpar jag med att vinna tillbaka motivationen, har tappat den helt för tillfället!

har ca 8 kilo att gå ner...

måste ta tag i min kost för jag har börjat få superont i magen och det ser ut som att jag är gravid för den är så svullen... äter alldeles för lite riktig mat, men massa sött å framförallt massa cocacola på burk som är döden för magen!

• HelenaCecilia

Motion motion motion motion! Det finns inga dieter som kan slå att promenera minst 1 timme om dagen. För mig känns det lättare, eftersom man fokuserar på att GÖRA något (promenera) istället för att INTE göra något (äta). Gör plats och tid för promenaderna i de dagliga rutinerna, planera en dag i taget, och se det aldrig som ett alternativ att hoppa över en promenad! Om du inte kommer hinna en dag, bestäm dagen innan att du inte kommer gå kommande dag. Men när du väl planerat in det så känn inte efter, ta dig bara ut i vårsolen och den friska luften!

• MajaLarsson

helenavcecilia: håller med helt å hållet!
    jag funkar dessutom som så att om jag tränar så äter jag bättre å vice versa..

• jagäraf

GI funkar jättebra för mig. Har gått ned 10 kg sedan i aug utan att anstränga mig, bara byta matvanor. Nu vill jag gå ned ca 4 kg och har precis börjat med Doktor Annicka Dahlströms diet. Känns jättemärkligt men hoppas det funkar. Går ut på liknande som GI, alltså att man skippar kolhydrater men här läggs också till ganska mycket fett. T ex kan man till mellanmål äta ostskivor med bregott på! Absolut inga lightprodukter - det är ajabaja! Och så en promenad per dag på minst 30 minuter.

• Heranell

Har precis börjat äta efter Low Carb High Fat. Har inte gått ner nåt än, men man håller sig mätt i alla fall! Det finns flöera trådar här på FL om det.

• tinkerbell

varför inte minska på matportionerna ,,mer grönt o frukt o mer motion,,dvs minst 1 timma om dagen,,det är den bästa sättet att gå ner på,,visserligen kanske de andra dieterna funkar men om man inte vill lägga om sina matvanor helt o hållet så rekommenderar jag dig det förstnämnda.för mig funkar det att äta det jag alltid ätit och att ta en prommenad om dagen,,jag kan inte säga att jag inte har provat gi mm,,men man får alltid återfall o kilona lägger sig på en som stenar lika snabbt igen när man återgår till sin vanliga matkost,vill man gå ner förnuftigt och behålla vikten så ska man alltså motionera mera och minska på maten det funkar bäst i längden och du behåller vikten..
    att genväga är inget bra sätt att gå ner i vikt,kroppen tar stryk av att jojjobanta för ofta,men att göra det till en livsstil är på lång sikt det bästa både för välmåendet och självkänslan..

Svar på tråden Hur går jag ner snabbt utan att hårdbanta?