• Anonym

jag kan inte få bort vårtan på handen.. snälla hjälp mig!!

som sagt jag kan inte få bort min vårta på handen ngn som vet något bra sätt så den försvinner?

• Svar på tråden jag kan inte få bort vårtan på handen.. snälla hjälp mig!!
  • korven72

När jag var liten hade jag vårtor. Min mamma filade, pillade med nål och målade med en särskild lack som finns på apoteket.

• korven72

Går dom inte bort ändå så får man vända sig till sjukvården som kan bränna/frysa bort dom.

• MammasLucas

Det går även att ta sytråd och knyta längst ner och sen väntar man tills den är svart och ramlar av av sig själv. För då stryper man blodflödet och vårtan svartnar och ramlar av. 

Jag tänker inte på allt elände utan på det vackra som ännu finns kvar.
  • Anonym

finns å köpa frysspray på hälsokosten , det funkade på min son när han hade vårtor

• Anonym

Tusen tack för hjälpen... :)

• studentbruttan29

ja, frysspray..pröva den.

• Anonym

Fryssprayen är jättedyr och hjälpte verkligen inte för mig.
    Jag hade haft mina vårtor (på fötterna) i tio år och tyckte att jag hade provat allt. Men i höstas fick jag ett ryck och bestämde mig för att ge apotekets starkaste vårtmedel en sista chans och ha lite mer tålamod. Och nu är de borta!

Men det krävs som sagt tålamod, man måste fila och pilla bort så mycket som möjligt varje dag (ju fler krossade celler, desto mer vita blodkroppar rusar dit och tar hand om eländet [inkl. vårtviruset]), pensla på och tejpa för. Det gör as-ont, men är värt det. Ge inte upp efter 2 veckor, utan fortsätt pensla, så försvinner vårtorna till slut.

• Anonym (nej)

ta inte fryssprayen!!!! jag tog den nyligen. jag hade en under foten. Den blev varig och jag har klämmt ut massa därifrån. fick gå till läkare. Läkaren sa att jag skulle bara vara enveten och fila lite i taget varje dag. Nu är inflammationen nästan läkt men vårthelvetet är kvar så skit i fryssprayen!! köp i så fall vårtmedel att pensla på apoteket och fila...

• Anonym

Anonym (nej) skrev 2008-04-02 15:57:44 följande:

ta inte fryssprayen!!!! jag tog den nyligen. jag hade en under foten. Den blev varig och jag har klämmt ut massa därifrån. fick gå till läkare. Läkaren sa att jag skulle bara vara enveten och fila lite i taget varje dag. Nu är inflammationen nästan läkt men vårthelvetet är kvar så skit i fryssprayen!! köp i så fall vårtmedel att pensla på apoteket och fila...
    För mig funkade fryssprayen , vårtan försvann!
  • Anonym (nej)

vad bra =) synd att den inte funkade här.... det var verkligen pinsamt att komma med detta till vc. De inkompetenta läkarna där visste inte ens att de fanns frysspray att köpa på apotek/hälsokost så de undrade hur 17 den kunnat bli såGenerad

Anonym skrev 2008-04-02 15:59:28 följande:
    Anonym (nej) skrev 2008-04-02 15:57:44 följande:För mig funkade fryssprayen , vårtan försvann!
Svar på tråden jag kan inte få bort vårtan på handen.. snälla hjälp mig!!