• Anonym

Höga lever värden trots att jag inte har druckit alkohol på flera år(för tjock enl. läkaren)

Är inte nykteralkoholist utan har bara inget behov av att dricka. Så det är inte därför jag har höga levervärden. Har inte druckit mycket heller tidigare.

Läkaren menar att man kan ha höga levervärdeln pg av övervikt? Är det någon som har hört någonting liknande? Har inte haft tidigare trots övervikt på 25 kg.

Försöker banta men lyckas inte så jag vill inte att ni ska komma med komentarer angående min vikt. Jag vet att det inte är hälsosamt att vara överviktig men jag klarar inte av att gå ner

• Svar på tråden Höga lever värden trots att jag inte har druckit alkohol på flera år(för tjock enl. läkaren)
  • Anonym

Det stämmer nog det läkarna säger.
    Jag hade problem med levervärdena som stor, men då och så som smal med.
    Det kan även bero på uttorkning sa senaste läkaren.

• Champagne

Det stämmer faktiskt det som läkaren sa. Förhöjda levervärden hos överviktiga tyder på fettinlagring i levern.

• Anonym

Det var ju inte bra

• Anonym

Det finns en sjukdom som heter hemokromatos där man kan få förhöjda levervärden, man får även väldigt hög järnhalt i blodet, be din läkare att kolla det, det är ju bara ett blodprov.

• Anonym

Puffar på!
    Någon anna som är/var överviktig som har fått för höga levervärden pg av de?

Svar på tråden Höga lever värden trots att jag inte har druckit alkohol på flera år(för tjock enl. läkaren)