• Loren

Medelhavet för varmt i slutet av juli?

Sitter och funderar på en resa, vi kan åka i slutet av juli. Är det FÖR varmt på Kreta då? Och Mallis? Eller är det ok om man bor vid havet? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Medelhavet för varmt i slutet av juli?
  • Loren

Ingen som varit på Kreta i slutet av juli?...

• sandbacken

HEj! Det ligger nog mellan ca 35-40 grader i skuggan då. MEn ofta blåser det så det går nog bra. JAg och min familj ska till Cypern veckor i Juli och det kan vara ännu varmare. Men man får söka skugga. JAg var på Kreta i början av Juni förra året och då var det ca 23 grader i skuggan.

• Billabong

Var på utflykt till Knossos (Kreta) i månadsskiftet juli/augusti och det var tokvarmt - och ingen skugga någonstans! Så skippa den, annars mkt intressanta, utflykten om du åker dit då. Mallis upplevs nog som svalare... även om det kanske är likvärdigt.

• Hoppy

Det beror ju på vad ni tycker är för varmt... Men som Sandbacken skrev, runt 35-40 kan det bli, men det beror ju på vad man gör ifall man tycker det blir för varmt. Har ni aircondition på hotellet så kan ni ju sova gott iallafall, annars blir det vääldigt varmt på nätterna och svårt att ha öppna fönster utan myggnät eftersom det finns så mycket myggor.

• Limefrukt

Knossos ligger väldigt varmt till. När vi var där stod luften helt still.
    Vi bodde då i Chania på västkusten, där blåste det in bra från havet hela tiden. Det jobbigaste är nätterna - se till att det finns AC på rummet, och att du inte behöver betala extra för det när du väl kommer dit...

• Loren

Tack för era svar! Hm...vi kan inte riktigt bestämma oss hur vi ska göra, om vi orkar med så varmt eller ej!

Svar på tråden Medelhavet för varmt i slutet av juli?