• ananda74

Vad tjänar ni, biomedicinska analytiker?

Jag undrar vad en biomedicinsk analytiker tjänar, dels som ingångslön men också senare under karriären.

Jag undrar också inom vilka områden man kan arbeta med den utbildningen - är man strikt hänvisad till sjukhusens labb för att analysera blodprov, eller finns det andra områden också?

• Svar på tråden Vad tjänar ni, biomedicinska analytiker?
  • erkiperki

Kan inte hjälpa till så mkt, men ett tips är att googla för snittläner. På www.amv.se kan du hitta info om alla yrken inkl. lägsta tillåtna ingångslön. Här står det som sagt även info om yrket. Men nej du behöver inte bara jobba på labb. Man kan även inrikta sig mot fysiologi och då t.ex. utföra EEG, ultraljud på t.ex. hjärta o.s.v.

• Zamna

hej, du kan avenn jobba pa lakemedels foretag, forsknings labb, "data" (blod) banker etc. Lonen ar val lite olika beroende pa var du jobbar. Vet att Landsting har mycket lag ingangslon, typ 17500. Medan andra stallen (t.ex forsknings labb) har ungefar 20.000-22.000 i ingangslon. Sen kan du ju jobba dig upp och bli sektionschef etc och da aker ju aven lonen upp!:)

• mamma1970

Jag tjänar 21400:-/mån. Jobbar med forskning. Statligt anställd. Jobbat sen 1999 dvs i 9år, hade en ingångslön på 16000:-. Denna lön har jag haft i två år, så det är dags för en ny lön snart som ska gälla from 080101. Men facket (ST) är ju inte så snabba, tyvärr.

Svar på tråden Vad tjänar ni, biomedicinska analytiker?