• Anonym (Elin)

Ni som äter Sobril/Oxascand

Vad har ni för dos?
    Äter ni regelbundet eller vid behov?
    Vad får ni för effekt?

Funderar på att trappa ut mina, är tveksam till om de har ngn effekt, men vill först kolla om jag kanske har en för liten dos (men det tror jag inte)

• Svar på tråden Ni som äter Sobril/Oxascand
  • Anonym (*)

Anonym (Elin) skrev 2008-04-02 19:17:57 följande:

Vad har ni för dos?Äter ni regelbundet eller vid behov?Vad får ni för effekt?Funderar på att trappa ut mina, är tveksam till om de har ngn effekt, men vill först kolla om jag kanske har en för liten dos (men det tror jag inte)
    Hej!

Tar oxascand vid behov. Har problem med ångest och illamående och det är det enda som hjälper när det blir som värst.
    Kan max ta två per dag, 10 mg. styck.

Hur mycket tar du? Tycker det är bra att du funderar på att ttrappa ut den. Det är ju en beroendeframkallande medicin. Vad får du för effekt av den?
    Vad säger din läkare om att du vill trappa ut?
  • Anonym (Elin)

Jag äter 20 mg varje kväll, men känner ingen effekt.
    Fick ta 40 mg nu pga stark ångest, men jag blev bara lite trött, så då känns det helt onödigt att käka beroendeframkallande medicin om den inte ger mig ngn vettig effekt.

Läkaren är ju inte så himla lätt att få tag i, så det dröjer nog några månader innan jag får kontakt med honom, men jag skulle vilja trappa ut under sommaren när jag är ledig.
    Nu innan känns lite dumt om man skulle falla pch börja må jättedåligt.

Har käkat dessa i snart ett halvår o känner att det börjar liksom räcka. Men som sagt avvaktar sommaren, måste fixa praktiken o sen sommarjobbet.

• Anonym (Elin)

Ingen mer?

• Anonym

Jag åt tidigare 20 mg per dag, men tyckte inte att det hade någon större effekt, blev mest trött. Jag slutade på eget bevåg och märkte ingen större skillnad, jag kände inte heller att jag blivit beroende på något sätt. Jag åt samtidigt Zoloft, som jag fortsatte med.

• Anonym

Tar mellan 5-15 mg mot ångest och sömnproblem, bara vid behov nu men ett tag varje dag. Blir trött om jag tar mer än 10 mg, tycker det hjälper mig bra mot ångest.

• Anonym (jag oxå)
    Svar på #3

Anonym (Elin) skrev 2008-04-03 11:19:52 följande:
    Ingen mer?
    Jag fick sobril pga att jag utvecklade ångest några månader efter att vi förlorade vårt nyfödda barn,. Fick 5 mg, hjälpte precis då för stunden men nu behöver jag tack o lov inte dom.
    LYCKA TILL!!!
Svar på tråden Ni som äter Sobril/Oxascand