• selvira

brio happy?? erfarenheter tack!!

har funderat på brio happy sittvagnen med en hård/mjuklift. någon som har erfarenhet av den vagnen?
    för-/nackdelar??
    vad är rimligt att betala för den begagnat?
    jag har ingen koll....

• Svar på tråden brio happy?? erfarenheter tack!!
  • Mamma Maj08

Jag har köpt en helt ny brio happy sittvagn med hårdlift....
    den gick på 3900:- (Från Babyland)
    vet tyvärr inga för ó nackdelar än...
    Bebis ligger fortfarande i magen

• Jessa med 3

Vet inget om begagnatmarknaden på den vagnen, men dte är ju en relativt ny modell så utbudet är kanske inte så stort ännu.

Vill varna lite för compact-chassit, som har vändbart styre och där hjulen "går ihop" så att vagnen tar ännu mindre plats i hopfällt läge. Vi älskade funktionen, men reklamerade och fick nytt chassi två ggr, p.g.a. att hjulen inte låste sig i rätt position i utfällt läge. Vill tillägga att vi knappt fällt vagnen alls, och alltid varit ganska försiktiga. Vi bytte nu till ett standardchassi som dessutom har bättre svikt och "gung" - men åh, vad jag saknar att kunna vända handtaget när solen gassar från fel håll eller nordanvinden blåser rätt i ansiktet på lillkillen.

Just nu har vi sittdelen till vår lillkille på 1,5 år, men i augusti blir det mjuklift till nya bebisen och ståbräda till grabben. (Vi har syskonvagn också, men gillar att ha alternativ...)

Sammanfattningsvis tycker vi att vagnen är snygg och klarar riktigt vinterväder på ett bra sätt. Välj ett så enkelt chassi som möjligt så kommer ni att bli helnöjda!

• MariaD
    Jessa med 3 skrev 2008-04-02 20:36:45 följande:
    Vet inget om begagnatmarknaden på den vagnen, men dte är ju en relativt ny modell så utbudet är kanske inte så stort ännu.Vill varna lite för compact-chassit, som har vändbart styre och där hjulen "går ihop" så att vagnen tar ännu mindre plats i hopfällt läge. Vi älskade funktionen, men reklamerade och fick nytt chassi två ggr, p.g.a. att hjulen inte låste sig i rätt position i utfällt läge. Vill tillägga att vi knappt fällt vagnen alls, och alltid varit ganska försiktiga. Vi bytte nu till ett standardchassi som dessutom har bättre svikt och "gung" - men åh, vad jag saknar att kunna vända handtaget när solen gassar från fel håll eller nordanvinden blåser rätt i ansiktet på lillkillen.Just nu har vi sittdelen till vår lillkille på 1,5 år, men i augusti blir det mjuklift till nya bebisen och ståbräda till grabben. (Vi har syskonvagn också, men gillar att ha alternativ...)Sammanfattningsvis tycker vi att vagnen är snygg och klarar riktigt vinterväder på ett bra sätt. Välj ett så enkelt chassi som möjligt så kommer ni att bli helnöjda!
    Fast man får väl i alla fall inte vända på hantaget med bebisen i vagnen? Och måste man i alla fall lyfta ur barnet så är ju inte sittdelen så tung, utan ganska lätt att knäppa av och vända på.
  • Wictooria
    MariaD skrev 2008-04-02 20:41:30 följande:
    Fast man får väl i alla fall inte vända på hantaget med bebisen i vagnen? Och måste man i alla fall lyfta ur barnet så är ju inte sittdelen så tung, utan ganska lätt att knäppa av och vända på.
    jooda, man kan vända på hantaget med bebisen i. =)
    jag har också den vagnen, fördelen som jag tycker med den är att den inte är en klumpig och stor vagn, lagom hög, inte för tung och shysst modell i snygga färger.

Tycker inte det finns något negativt med den.
    Har dock inte testat den med bebis i.
  • goingpanda

Köpte min brio happy ny så jag vet inte andra hands värdet.
    Men jag är riktigt nöjd med den fast bara använt den i 3månader. Men gunget i den är underbar! Har funkat jättebra nu i vinter när man ska gå genom snödriver å oplogade vägar, vagnen är endå mjuk.
    Nackdelar är väl att det är ju inte den lättaste vagnen på marknaden direkt.

• selvira

tack för svaren!! 3900 var ju inte så dyrt! jag hittade den nämligen för 5000 här i malmö. jag har dessutom inte tänk köpa nåt "high-tech"-chassi så det blir nog inga problem med det...

• MariaD
    Wictooria skrev 2008-04-02 20:47:01 följande:
    jooda, man kan vända på hantaget med bebisen i. =)jag har också den vagnen, fördelen som jag tycker med den är att den inte är en klumpig och stor vagn, lagom hög, inte för tung och shysst modell i snygga färger. Tycker inte det finns något negativt med den. Har dock inte testat den med bebis i.
    Är väl klart att man KAN vända hantaget m bebisen i vagnen, men jag har för mig att det är rekomenderat att man inte BÖR göra det, ur säkerhets synpunkt. Vet inte om det gällde en annan vagn, eller alla vagnar m vändbart hantag.
  • MariaD
    goingpanda skrev 2008-04-02 20:47:20 följande:
    Köpte min brio happy ny så jag vet inte andra hands värdet.Men jag är riktigt nöjd med den fast bara använt den i 3månader. Men gunget i den är underbar! Har funkat jättebra nu i vinter när man ska gå genom snödriver å oplogade vägar, vagnen är endå mjuk.Nackdelar är väl att det är ju inte den lättaste vagnen på marknaden direkt.
    Fast det är ju ingen speciellt tung vagn om man vill ha en "vanlig" rejäl vagn m 4 hjul osv. Såna där mindre vagnar, typ Bugaboo el UJ kan man inte gämföra med viktmässigt, för dom är mycket lättare, men det är ju en helt annan typ av vagn.
  • Loopington

Vi har också kollat lite på brio happy, vet någon vad priset ligger på ungefär om man köper både liggdel och sittdel, och räfflade hjul?

• Tokfrjant

www.1klass.se/ säljer dom Brio Happy sittdel, liggdel och chassi och då får man även en Brio Primo babyskydd (om man köper både sittdel, liggdel och chassi).

Loopington skrev 2008-04-02 22:34:49 följande:
    Vi har också kollat lite på brio happy, vet någon vad priset ligger på ungefär om man köper både liggdel och sittdel, och räfflade hjul?
  • Wictooria
    Tokfrjant skrev 2008-04-02 22:51:32 följande:
    www.1klass.se/ säljer dom Brio Happy sittdel, liggdel och chassi och då får man även en Brio Primo babyskydd (om man köper både sittdel, liggdel och chassi).
    Den sidan är skit dyr om man gäför med priserna från affärerna.

Jag fick liggdel, sittdel och chassi för 4000 kr HELT NYTT på Baby and Kids.
  • Wictooria

Om man summerar med priserna inne på den hemsidan så blir det

3600 + 1795 + 1695 = 7090 kr!!

Svar på tråden brio happy?? erfarenheter tack!!