brio happy?? erfarenheter tack!!
har funderat på brio happy sittvagnen med en hård/mjuklift. någon som har erfarenhet av den vagnen?
för-/nackdelar??
vad är rimligt att betala för den begagnat?
jag har ingen koll....
har funderat på brio happy sittvagnen med en hård/mjuklift. någon som har erfarenhet av den vagnen?
för-/nackdelar??
vad är rimligt att betala för den begagnat?
jag har ingen koll....
Jag har köpt en helt ny brio happy sittvagn med hårdlift....
den gick på 3900:- (Från Babyland)
vet tyvärr inga för ó nackdelar än...
Bebis ligger fortfarande i magen
Vet inget om begagnatmarknaden på den vagnen, men dte är ju en relativt ny modell så utbudet är kanske inte så stort ännu.
Vill varna lite för compact-chassit, som har vändbart styre och där hjulen "går ihop" så att vagnen tar ännu mindre plats i hopfällt läge. Vi älskade funktionen, men reklamerade och fick nytt chassi två ggr, p.g.a. att hjulen inte låste sig i rätt position i utfällt läge. Vill tillägga att vi knappt fällt vagnen alls, och alltid varit ganska försiktiga. Vi bytte nu till ett standardchassi som dessutom har bättre svikt och "gung" - men åh, vad jag saknar att kunna vända handtaget när solen gassar från fel håll eller nordanvinden blåser rätt i ansiktet på lillkillen.
Just nu har vi sittdelen till vår lillkille på 1,5 år, men i augusti blir det mjuklift till nya bebisen och ståbräda till grabben. (Vi har syskonvagn också, men gillar att ha alternativ...)
Sammanfattningsvis tycker vi att vagnen är snygg och klarar riktigt vinterväder på ett bra sätt. Välj ett så enkelt chassi som möjligt så kommer ni att bli helnöjda!
Köpte min brio happy ny så jag vet inte andra hands värdet.
Men jag är riktigt nöjd med den fast bara använt den i 3månader. Men gunget i den är underbar! Har funkat jättebra nu i vinter när man ska gå genom snödriver å oplogade vägar, vagnen är endå mjuk.
Nackdelar är väl att det är ju inte den lättaste vagnen på marknaden direkt.
tack för svaren!! 3900 var ju inte så dyrt! jag hittade den nämligen för 5000 här i malmö. jag har dessutom inte tänk köpa nåt "high-tech"-chassi så det blir nog inga problem med det...
Vi har också kollat lite på brio happy, vet någon vad priset ligger på ungefär om man köper både liggdel och sittdel, och räfflade hjul?
På www.1klass.se/ säljer dom Brio Happy sittdel, liggdel och chassi och då får man även en Brio Primo babyskydd (om man köper både sittdel, liggdel och chassi).
Om man summerar med priserna inne på den hemsidan så blir det
3600 + 1795 + 1695 = 7090 kr!!
Då har vi Liggdel, chassi, sittdel räknade jag på där.