• Flickis71

Feber vid mjölkstockning

Fick problem med mjölkstockning igår kväll och feber i natt (38,5). Har duschat varmt, masserat och mjölkat ur, och bröstet känns lite bättre men febern ger inte med sig.

Är det någon som vet hur länge det är ok att ha feber innan man bör söka hjälp på sjukhuset?

• Svar på tråden Feber vid mjölkstockning
  • Ms Jones

generellt sett brukar väl det vara 3 dagar.. håll lite uppsikt över bröstet, amma/pumpa en massa så att det ger med sig.. min feber gick över efter 2 dagar.

(¯`°?.¸ ღ LOVISA ღ ¸.?°´¯)
  • Modin

När ja fick mjölkstockning så hade ja lite över 42 graders feber! Mamma lyckades masera ut mina bröst.. Jag va knappt vid medvetande.. Så med den lilla febern du har så kan du stanna hemma ett tag.. Inte alls farligt..

• HannaElectra

när du är inne på andra dygnet så är det nog bra om du ringer amningshjälpen.
    Gör det ändå dom ger tips!

Glöm inte av att V I L A också!!! utan vila går det inte över!!

• Fam

Syns det ngt på bröstet - är ngn del lite missfärgad? Tex lite vagt gul/grå. Då behöver du hjälp oavsett feber/sjukdomskänsla.

• Tokfia 7
    Fam skrev 2008-04-02 22:13:22 följande:
    Syns det ngt på bröstet - är ngn del lite missfärgad? Tex lite vagt gul/grå. Då behöver du hjälp oavsett feber/sjukdomskänsla.
    Nu tror jag du är inne på bröstböld. Jag hade bröstinflammation (stadiet efter mjölkstockning), med 39 graders feber, ont i hela kroppen, ont i bröstet och det var en hel knöl som jag inte fick ur. Om man inte får bort det kan man få bröstböld och då blir knölen mjuk och gul/grå - det är farligt och man måste in och sätta drän i knölen har jag förstått. Men, det ska man ju inte behöva få - jag fick penicillin och knölen försvann till slut. Det är bra knep att försöka amma varannan timme från bröstet och helst med den knöliga sidan mot bäbbens haka. Mjölken kan smaka annorlunda, men är inte farlig för bäbben.
Svar på tråden Feber vid mjölkstockning