• Lurvtass

Ni som har DIDRIKSONS overall till era barn, SE HIT!!!!!!

Hej!

Köpte en Didriksons overall, den mörka camo färgade med orange detaljer, till sonen i höstas.

Har varit hur nöjd som helst med den tills en vän frågade mig om den fortfarande var hel??!!

Ja, var mitt snabba svar och hon bad då att få titta på den. Efter bara några sekunder visade hon mig minst två små hål vid innersömmen i knähöjd med reflexerna.

Hon berättade sen att hon visste flera vars overaller också gått sönder på detta ställe, och att hon själv fått reklamera två stycken pga av detta!

Själv har jag frågat en kompis till mig som köpte en likadan overall till sin son, och hon reagerade precis som jag till en början , och när hon sen började titta efter hittade hon också hål!!!

Är det fler som haft detta problem?!!

• Svar på tråden Ni som har DIDRIKSONS overall till era barn, SE HIT!!!!!!
  • KajsaSthlm

Ja, det är ett hål dotterns overall ungefär vid i höjd vid ena reflexen på benet. Såg det nyligen...

• Heisan

Skall kolla i morgon-den hänger på dagis..

Startar på 105,8....-94,8
  • Elanje

Ja faktiskt!! Trodde inte alls att det var så men kollade nyss och ja ett litet håll på insidan ovanför reflexen... Konstigt att många har på samma ställe. Kanske likabra att reklamera... Säsongen är ju ändå slut...

• Lurvtass
    KajsaSthlm skrev 2008-04-02 20:41:30 följande:
    Ja, det är ett hål dotterns overall ungefär vid i höjd vid ena reflexen på benet. Såg det nyligen...
    Upptäckte du det själv? Det är ju på exakt samma ställe som min!!!!! Det kan ju inte vara meningen att overallen inte ska hålla en säsong ens
  • Lurvtass
    Elanje skrev 2008-04-02 20:50:19 följande:
    Ja faktiskt!! Trodde inte alls att det var så men kollade nyss och ja ett litet håll på insidan ovanför reflexen... Konstigt att många har på samma ställe. Kanske likabra att reklamera... Säsongen är ju ändå slut...
    Börjar bli lite kusligt!!!!!!
  • Gurkburken

Jag är inte så hemma på Didriksons overaller men visst är det väl funktionsoveraller med tejpade sömmar?
    Om det är så så är det inte så "kusligt" eller konstigt, utan det är ett vanligt förekommande problem på tejpade funktionskläder att det nöts små hål av tejpningen vid vissa utsatta ställen.
    Har för mig att bla. Po.P har haft en hel del problem med sina byxor.

Jag tycker absolut att det är ett reklamationsärende.

• Nimbuz

Japp, har en likadan overall till min son och upptäckte hål precis vid reflexen på höger ben.
    Konstigt att fler har hål på precis samma ställe.

(¯`°?♥.¸ ♥Mamma till Anton ( 3 år ) och Wilmer ( 11 veckor ) ♥¸.♥?°´¯)
  • Kajak

Jag har oxå problem med dotter overall.

Hon har röda. tyg runt blixtlås gick sönder uppe vid halsen...det fransar...

Första gång upptäckte min mamma då dom var på stan så dom gick in o fick byta, ett par mån senare (julas) såg jag samma fel så jag o mamma gick in där igen.
    Dom var rätt chockad o sa att jag var enda som hade problem.

Nu har det gått ett par mån så jag vågar inte kolla där...
    för den är jättebra! dotter frös inte o kunde röra på sig bra...

• bergens

Kolla opp slitstyrkan på overallene! Den sier noe om hvor bra den er. Og ofte får en tyvärr det en betaler for når det gjelder overaller

• pippi77

Har inte kollat dotterns, men ska göra det.
    Men Didrikssons är ju inte billiga, kommer inte ihåg vad jag gav men runt 800-900 spänn. Och PoP som har haft samma problem är ju oxå dyra.

• Lurvtass
    pippi77 skrev 2008-04-03 14:20:32 följande:
    Har inte kollat dotterns, men ska göra det. Men Didrikssons är ju inte billiga, kommer inte ihåg vad jag gav men runt 800-900 spänn. Och PoP som har haft samma problem är ju oxå dyra.
    Så känner jag med, visst finns det dyrare overaller, men 700kr tycker jag ändå är hyfsat mycket!!!!!
  • bergens

Ja det er det! Jeg betaler heller mere-får en overall som holder 2 sesonger,og så kan selges/gies videre til et annet barn. Det er og mere miljövänlig

• Lia85

Jag räknar didriksons som dyra och våran har varit en sväng i Kina (!!!) o blivit lagad. Hela sömmen under ena armen sprack + att det var på g på insidan av benen. Nu är det lagat, armen e snygg, men insidan på benen har de verkligen inte lyckats med. Zick-zackat över hålen bara... Kommer inte handla didrikson till sonen igen.

• willelille

näe, våran overall är hel än så länge iallafall! Har använts flitigt i 4månader.

• Heisan

Nix kollade overallen nu när jag skulle hänga undan den-o den var hel...

Dec-07: 107-90,7
  • Sanda

vi har inte overallen men jacka och byxa. byxorna blev jättwslitna direkt efter första tvätt, vita streck (svarta byxor) och på jackan gick dragkedjan sönder men har inte orkar reklamera

Kolla in min viktblogg!
  • Andreas tjej

Lite OT

Men är Didrikssons overaller bra? Bättre än Reima?

• Champis

Jag har en didriksonoverall Coyote, tror jag modellen heter. Efter myck användning av två barn som haft den som enda overall är allt jag kan titta två små hål i reflexen. Nu är denna två år gammal så det är inte årets modell. Kanske ett konstruktionsfel på årets modell??

När min andra dotter fick overallen i höstas hittade jag inga skavanker. jag letade dock inte överdrivet noga. I år har min äldsta haft Reima. Nästa vår när min yngsta också haft reima overallen kan jag jämföra reima och Didriksons på allvar.

Svar på tråden Ni som har DIDRIKSONS overall till era barn, SE HIT!!!!!!