• soderblondie

En liter mjölk om dagen!

Är i vecka 21 och har senaste 1-2 veckorna druckit extremt mkt mini-mjölk. Känns liksom som jag bara måste ha. Har vad jag vet inte kalkbrist, men vet å andra sidan inte om BM kollar det (järn och socker är normalt).

Någon annan med denna "nojja"? Har hört talas om gravida som tom slickar på kalkstenar.

• Svar på tråden En liter mjölk om dagen!
  • Teskedsmamman

En liter... det klarar min 4-åring lätt Det är inte ovanligt att man får noja på nåt när man är gravid...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Alle

Jag drack massor med mjölk under min graviditet. Det är inte ovanligt som craving.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • julimor

V 27 här. Min man försöker berätta att det ju finns vatten i kranen *s*

• soderblondie

Haha! Ja, innan graviditeten drack jag mkt mineralvatten, men det är jag inte ett dugg sugen på nu. Se'n var det mängder av limevatten som gällde och nu mjölk. Vad blir det härnäst? Öl, har jag hört att man kan bli sugen på, men jag gillar mellanöl bäst så det kan ju bli ett problem!;)

• Rusina

Jep, känner igen mig i mjölksupandet.. Skulle vara bra intressant att få reda på vad det beror på! Kan ju vara kalken.

• tjips

Jag gjorde likadant min första graviditet, sen fick jag veta att från vecka 15 lagrar bebisen kalcium för att bygga sitt skelett så det är ju inte konstigt om du blir sugen på mjölk. Visst är väl kroppen fantastisk?

• 2älskandeochenkatt

Instämmer! Dricker mer än en liter om dagen!
    Måste ju vara som tjips säger, att det beror på bebisens skelett-byggande eller nåt.

• Spartacus

det där med att man skulle bli sugen på vad man har brist av är tydligen abra en myt i alla fall, cravings ligger snarare i hormonförändringar som jag förstått det...

men visst är det kul!

mjölk kan jag alltid dricka flera liter av under en dag! det är ju så gott!

• Babe

Måste vara bebisen som vill ha =)

Mjölk innehåller ju det viktiga kalket för bebisens benuppbyggnad så det är ju en nyttig crawing...

• TheMilky

Här är det mjölk och öl som gäller.

• soderblondie

Jo, det är ju säkert så finurligt konstruerat att Lillis signalerar att h*n vill ha det som behövs, spm kalcium eller B-vitamin i öl, men varför sjutton signalerar h*n att h*n bara MÅSTE ha surt godis också?!;) så det måste ju som Spartacus säger även ha ngt med mammans hormoner att göra.

• Always Love

Is, jag bara MÅSTE ha mina isbitar. Äter väl en ca 40 bitar om dagen (de som man fryser i kuber)

~ Mamma till världens finaste son född -01 och en liten bus* beräknad i slutet av april
  • Rusina

God morgon allihopa!

Liten inforuta: Babyn tar det kalk h*n behöver från moderns skelett, blir alltså aldrig utan. Däremot kan modern börja lida av kalkbrist som kan leda till osteoporos, dvs benskörhet. Ett försvagat skelett är inget man vill ha då man ska gå igenom foglossning och diverse uppmjukning av benen. Därför bör man få i sig kalk. Att på det viset! Så visste i det!

Ha en bra dag!

Svar på tråden En liter mjölk om dagen!