• LillaMiss Piggy

Romantisk middag...vad??

På fredag vill jag uppvakta gubben med romantisk middag MEN jag slutar sent på jobbet. Har 1 timme på mig att laga nåt och fräscha upp mig innan han kommer. VAd lagar man för mat då?

Vad har ni för tips?

• Svar på tråden Romantisk middag...vad??
  • Ia87

tacolasange går fort men kanske inte så romantiskt.

Pastasallad.

Eller om du köper någit färdiggrillat i affären tex kycklingfile, eller vanlig file och så kan du köpa sådan färdig potatisgratäng i plastpåse ( svårt att förklara), men hos oss i våran affär ligger de där det finns färsk pasta. Finns även rotsaksgratäng som är supersmarrig. Bara att lägg i en form och in i ugnen tills den blivit varm, den sköter ju sig själv medan du fixar dig .

Skär upp filen och servera med tex. tsatziki och en grönsallad.

Efterätt kan du ju göra chokladfondue och doppa frukter.

Värm upp 2 dl grädde och smällt valfri choklad. Häll upp i kopp och doppa tex, melon, äpple, jordgubbar, marsmahllows. Välldigt romatiskt att mata varandra

Lycka till, hoppas du har fått lite tips.

• Ica 6

Fondue, tar kanske lite tid att fixa men ganska mysigt att
    sitta och äta länge.

• mosterYster

Jag skulle nog köpa skaldjur och färdig aioli och baguette... en så klassiker, men det är så gott och så mysigt att sitta och pilla med krabba, hummer, färska och/eller rökta räkor etc. Och så är det ju bara att plocka upp ur förpackningen och göra en liten sallad, sen är maten klar.

Gillar ni inte sån mat så satsa istället på plockmat, typ parmaskinka, oliver, rökt lax, inlagda grönsaker, potatisklyftor med sioli, några goda ostar, vitlöksbröd, körsbärstomater, marinerade jätteräkor, löjrom och gräddfil osv osv. Också snabbt eftersom det är färdigt när man köper det (utom potatisklyftorna och vitlöksbrödet som ska in i ugnen en stund).

Svar på tråden Romantisk middag...vad??