• snusmumriken2

min son slog i huvudet i fall från en pall...

... han hade klättrat upp på pallen när jag lagade mat o stod med ryggen mot honom i 2 sek, o han lyckas ramla handlöst baklänges o slå i bakhuvudet!
    Han blir ju naturligtvis jätteledsen, o jag jätteorolig! Det tar en stund innan han slutar gråta o lugnar ner sig. Han kräktes inte o blev inte slö eller hängig. Han har ätit mat o varit glad.
    Ringde sjukvårdsrådgivningen men fick ingen som helst hjälp där! Fick känslan av att både vara hönsmamma som oroar sig i onödan OCH en usel mamma som borde ha dåligt samvete för att jag inte åkt in till akuten på en gång...
    Detta hände i eftermiddags.
    Nu sover han o jag har kollat till honom med jämna mellanrum. Han sover lugnt.

Nu blev jag dock orolig för om han skulle fått en spricka i skallen! Jag kände ju på huvudet när han fallit o kände inget konstigt, men en spricka känns ju inte!
    HUR märker man det?!

Väldigt tacksam för svar!!

• Svar på tråden min son slog i huvudet i fall från en pall...
  • jagälskarallaminabarn

Kan du inte ringa till barnakuten och fråga? Såg att du är ifrån Göteborg, ett tips är att ringa Östra sjukhuset på vx 031 - 343 40 00 så blir du förhoppningsvis kopplad vidare till rätt instans. De har ju barnsjukhus där, vore väl katten om de inte skulle kunna hjälpa dig. Lycka till!

• studentbruttan29

ja, ring igen. jätteviktigt..håll koll hela natten så ingen svullnad eller blödning uppstår.

• snusmumriken2
    studentbruttan29 skrev 2008-04-02 21:28:36 följande:
    ja, ring igen. jätteviktigt..håll koll hela natten så ingen svullnad eller blödning uppstår.
    O fy! Hur ser man om det uppstår en blödning?!
    Oj vad orolig jag blev nu...
  • snusmumriken2
    jagälskarallaminabarn skrev 2008-04-02 21:08:18 följande:
    Kan du inte ringa till barnakuten och fråga? Såg att du är ifrån Göteborg, ett tips är att ringa Östra sjukhuset på vx 031 - 343 40 00 så blir du förhoppningsvis kopplad vidare till rätt instans. De har ju barnsjukhus där, vore väl katten om de inte skulle kunna hjälpa dig. Lycka till!
    Tack snälla, ska ringa genast!
  • snusmumriken2
    studentbruttan29 skrev 2008-04-02 21:43:22 följande:
    inte meningen att skrämmas. men läs (sök efter det du vill veta) här www.sjukvardsradgivningen.se/Innehall.asp igen, och sov bredvid pojken inatt
    Tack snälla för länken!
    Bör jag väcka på honom? Eller ska jag låta honom sova?
  • siamusen
    snusmumriken2 skrev 2008-04-02 21:46:54 följande:
    Tack snälla för länken! Bör jag väcka på honom? Eller ska jag låta honom sova?
    Nyp under foten eller killa sa du ser att han reagerar.
  • studentbruttan29

låt han sussa..men uppdatera oss på vad de sa i telefonen sen..

• snusmumriken2

Hej igen!
    Ringde sjukvårdsupplysningen igår, o de sa att små barn tål ganska mycket. Jag skulle hålla honom under uppsikt o killa lite på honom för att se att han reagerade. Men eftersom han ätit o varit glad efter fallet så trodde de inte att det var nån fara.
    Men jag skulle natulrigtvis höra av mig om han ändrade sig på nåt sätt.
    I dag har han varit precis som vanligt

Usch vad orolig man blir när det händer ens barn nåt! Hade såååå fruktansvärt dåligt samvete för att pallen stod där...
    Nu är den dock bortplockad.

Tack alla för ert stöd o era råd!

• studentbruttan29

vad skönt att höra att allt gått bra.. :o))))

*pustar ut*

Svar på tråden min son slog i huvudet i fall från en pall...