• Sunnyflower

Samma clearingnr för Swedbank i hela landet?

Ja, som frågan lyder, är det samma clearingnr i hela Sverige?
    Ska göra en överföring till ett swedbankkonto, och blev osäker om jag behöver ett annat clearingnr? Nån som vet och kan hjälpa mej snabbt.
    Tack

• Svar på tråden Samma clearingnr för Swedbank i hela landet?
  • Teskedsmamman

Japp, alla kontor har egna nummer....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • mammatalman

clearing nr är inte det samma i hela landet

• Sunnyflower

Teskedsgumman, du menar att även om jag har ett kontonr till Swedbank som bor längre ifrån mej så är det ett annat clearingnr?

• jenn79

Alla städer har olika clearingnummer.

I min hemstad skaffade jag mitt första konto, och nu där jag bor ett till konto och de har olika kontonummer.

Till min dotter har det startats ett konto till ( i ytterligare en stad) och hon har även ett annat clearingnummer

• Sunnyflower

Aha så det är så. Hade nog det i bakhuvudet eftersom jag blev osäker. Saken är den att min son har köpt en grej på Blocket och jag skulle göra en överföring. Har inget clearingnr utan bara kontonumret. Och jag har ingen aning vad den killen bor.
    Får forska vidare.
    Tack så mycket för hjälpen!

• Elli47

Om du googlar så hittar du clearingnummer, ifall du vet vilket kontor det är.

• Sunnyflower

Nej vet ju inte alls var det är nånstans. Tack ändå!

• Teskedsmamman
    Sunnyflower skrev 2008-04-03 08:15:11 följande:
    Teskedsgumman, du menar att även om jag har ett kontonr till Swedbank som bor längre ifrån mej så är det ett annat clearingnr?
    Var personen bor är ointressant, så länge personen inte har öppnat sitt konto på samma kontor som du är det olika. iaf är det så i min bank... har en annan bank
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • mammatalman

men på swedbank så har olika städer olika cleringsnr. lite för att de ska hålla koll på vart i landet kontot är. du får nog kontakta han som har kontot och fråga

• jenn79
    Sunnyflower skrev 2008-04-03 08:31:17 följande:
    Nej vet ju inte alls var det är nånstans. Tack ändå!
    har du provat utan? Eller kommer det bara upp att det saknas clearingnummer då?
  • Sunnyflower

Nej, har inte provat utan. Vågar jag det?
    Tänker om det finns flera med samma kontonr...fast då borde det väl komma upp att jag ska skriva clearingnr?

• jenn79
    Sunnyflower skrev 2008-04-03 08:54:04 följande:
    Nej, har inte provat utan. Vågar jag det? Tänker om det finns flera med samma kontonr...fast då borde det väl komma upp att jag ska skriva clearingnr?
    ja det borde komma upp isf!
  • Sunnyflower

Sonen fick fram var han kom ifrån. Tog clearingnr från den staden men det funkade inte iaf. Kom upp som fel.
    Bara hoppas att killen inte tror att sonen lurar honom.

Tack alla!

Får klura vidare.

• mammatalman

men kan du inte kontakta honom .via mail eller liknande det brukar man ha när man använder blocket.

• Sunnyflower

Jo, sonen får väl göra det. Saken var ju den att han skulle skicka paketet nu på morgonen när han fått pengarna. Sen går väl grabbarna i skolan så min son får väl försöka få tag på honom i em och förklara.
    Min son som är otålig . Nu skickar han väl inte paketet förräns i morgon och då får han ju inte grejerna innan helgen
    .

• Sunnyflower

Jo, sonen får väl göra det. Saken var ju den att han skulle skicka paketet nu på morgonen när han fått pengarna. Sen går väl grabbarna i skolan så min son får väl försöka få tag på honom i em och förklara.
    Min son som är otålig . Nu skickar han väl inte paketet förräns i morgon och då får han ju inte grejerna innan helgen
    .

• 201201232

Ibland skriver folk ihop kontonummer och clearingnummer så om det är ett långt kontonummer kan det vara så. Ring Swedbank och fråga om det är ett giltigt kontonummer du har fått så kan de hjälpa dig med att reda ut ifall de första fyra siffrorna är clearing eller inte. Clearingnummret brukar börja på 7 eller 8 har jag för mig (observera att jag inte är säker på detta) och bestå av fyra siffror plus en kontrollsiffra. Kontrollsiffran brukar man skippa och inte skriva in alls.

• Elli47

Clearingnummer i Swedbank börjar på 8 och ska i Swedbanks internetbank skrivas med 5 siffror.

Svar på tråden Samma clearingnr för Swedbank i hela landet?