• xxJessikaxx

Finns det kardborrband med självhäftande yta på typ metervara?

Har tänkt sätta en kappa i vardagstrumsfönstret och vill helst sätta fast den med kardborr, alltså en remsa på gardinen och en på fönsterlisten. Jag vill helst inte limma dit den så fönsterkarmen blir förstörd och den aldrig går och få loss, men det ska ändå sitta bra, så jag tänkte om det finns färdigklistrade sådana som sitter men ändå går att peta loss i framtiden utan alltför stor påverkan på fönsterkarmen? Skall ha en helt slät ganska kort kappa så den sitter nog uppe med kardborr. Nån som vet?

• Svar på tråden Finns det kardborrband med självhäftande yta på typ metervara?
  • xxJessikaxx
    galengalen skrev 2008-04-03 09:03:41 följande:
    ja det finns! Kolla på nån sybehörsaffär, där hittade jag min.
    Suveränt, då ska jag kolla Tack
  • Tygbiten

Varning!
    Jag har satt fast den självhäftande kardborren på gardinstången och det sitter ordentligt kan jag lova.
    Risken är att det blir klister kvar på fönsterkarmen eller att lack eller färg fäljer med när man drar bort kardborrsremsan.

• Tygbiten

Ett tips!

Skruva upp en smal list som du fäster kardborren på.
    Då får du 2-3 skruvhål istället.

• xxJessikaxx
    Tygbiten skrev 2008-04-04 08:58:11 följande:
    Varning!Jag har satt fast den självhäftande kardborren på gardinstången och det sitter ordentligt kan jag lova.Risken är att det blir klister kvar på fönsterkarmen eller att lack eller färg fäljer med när man drar bort kardborrsremsan.
    Hm, ja det är ju det då...om man nu inte beslutar sig för att alltid köra det stuket, alltså kappa på kardborre men det är ju det man aldrig vet. Jag vet hur sånt där lim kan bita sig kvar oerhört hårt så det är som du säger nåt man får ha i beräkningen då.
  • xxJessikaxx
    Tygbiten skrev 2008-04-04 09:02:57 följande:
    Ett tips!Skruva upp en smal list som du fäster kardborren på. Då får du 2-3 skruvhål istället.
    Mjo, det går ju iofs, ska fundera på det...Tack för tipset!
  • xxJessikaxx
    Ami755 skrev 2008-04-04 08:59:41 följande:
    Panduro har oxå
    OK, vi har inte panduro i stan här, men de kanske har en nätbutik?...ska kolla först på tygbutiken där jag brukar hitta fina tyger
  • Ciccilionaa

Köpte för ngr år sedan och det på IKEA.
    Gardinen sitter fortfarande fast bra.

C

Svar på tråden Finns det kardborrband med självhäftande yta på typ metervara?